maandag 12 mei 2014

Gambia: Makasutu en Worstelen

Hee Zeytin

Het een na laatste filmpje over Gambia
Hier zijn we in Makasutu het is een nationale park waar ook dieren uit het wild verzorgd en opgevangen worden. In Makasutu moet je de boottocht maken om de mangrove te zien en dan zie je hoe de oesters vast zitten op de wortels van de mangrove. Maar helaas de vrouwen hadden ze al weggehaald. De oesters zijn voor consumptie en de schelpen worden vermalen tot  metselspecie. Daarna een boswandeling, in Gambia zegt men wanneer je een Mahonie boom zie dat je het  moet aanraken: " Because we believe that you will have good health en long life " laat ik mij niet twee keer zeggen natuurlijk. En dan gaan we naar de marabou. Ik weet dat het heel veel BS maar ik kan niet tussen die man en zijn hussel komen....
Later op de dag naar een worstel match geweest, helaas een vriend van ons viel snel af. In het filmpje zijn er 2 zeer bekende worstelaars te zien. Voor echte Afrikaans worstelen moet je naar Senegal.
Ciaaoo Zeytin

Kijk in HD



2 opmerkingen:

  1. Supermooie beelden. Ondanks de vermoeidheid heb je het gelukkig ook leuk gehad, wat een mooi land. Yes, hier wil ik heen.

    xxx,

    D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee lief
      Ja Gambia is mooi, heel veel Surinaamse oudjes die daar komen zeggen dat Gambia op Suriname lijkt van de jaren 80 vooral het binnenland

      Verwijderen