vrijdag 5 juli 2013

DIY : Ph balance moister spray


Hee Zeytin

Hier een snelle tip dat heel goed is voor je haartjes. Zoals we weten bestaat ons haar uit laagjes en als die laagjes open zijn ziet ons haar er dof uit, hebben we heel veel klitten, voelt het droog aan ook al moister & seal je dagelijks. Als ze gesloten zijn hebben we het tegenovergestelde natuurlijk. Het glans, je krullen poppen tot in je punten, het haar veert en danst. Om er voor te zorgen dat je haarschubben sluiten, want zo heten die laagjes, moet je haar product de juiste PH balance waarde hebben, ideaal is het als het tussen de 4.5 en 5.5 is. De meeste moister lotions en spray die je haalt bij de haartoko's hebben deze waarde, Wat je ook kan doen is je eigen home made haar lotion of spray maken. Daarvoor heb je alleen water en Appelazijn of Aloe Vera Juice nodig.  Zo weet jij tenminste wat er in jouw spray zit. Om de PH waarde te testen heb je ph strips nodig en die zijn te verkrijgen bij de Apotheek.



Uit mijn test is gebleken dat water uit de kraan, gekookt, uit de fles of gedistilleerd een ph waarde heeft van 7. De Appelazijn die heeft een 3

En dit is mijn recept.
  • 1 cup water (235 ml )
  • Halve theelepel appelazijn.
  • Alles mixen en in je spray fles zetten en klaar. Makkelijker dan dit kan het niet he :)
Wat je ook kan doen is genoeg maken om het als laatste spoel beurt te gebruiken. Uit deze test is gebleken dat deze recept een PH waarde heeft van 4.5. Jij kan van alles in zetten wat je wilt van olie tot glycerine tot want dan ook, maar ik ga voor simpel. Lees deze post, hier heb ik nog meer ideetjes die je kan gebruiken voor je Moister Spray.
Deze moister spray gebruik ik ook als ik aan damp bunning  doe waar ik vooral op me puntjes concentreert.
Appelazijn haal ik bij de Marokkaanse of Turkse winkel en Aloe Vera Juice bij de Tuinen of Natuur winkel.

Nog een snelle tip.
Heeft jouw recept een lage PH waarde gooi er Baking soda in. Heeft het een ( te ) hoge PH waarde doe er dan Appelazijn of Aloe Vera bij. En PH staat voor Potential Hydrogen.

Ciaaao Zeytins :)

2 opmerkingen:

  1. The store bought aloe vera is so expensive here, and when you use the natural aloe vera it spoils so quickly. Thank you for posting this simple recipe:c)

    BeantwoordenVerwijderen