dinsdag 30 april 2013

Gambia: Manduar

Hai Zeytin

Hier zijn we in Manduar.  Een dropje in Gambia.  Als je in Manduar bent, kan je zo de straat oversteken en dan ben je Senegal.  Als de kleintjes ons busje zien worden ze laris, want ze weten dat de container open gaat of er komen nieuwe spullen bij. In de container zijn er  alleen maar school spullen.  Van potloodjes tot tegels, banken en tafels.  Want we bouwen een school, omdat de kleintjes echt tientallen kilometers moeten lopen om naar school te gaan en dat is erg.  Bij ons op kantoor hebben we nog een ander container en die zit vol met kleding, medicijnen en dekens. Zelf de geitjes hebben we voor een paar families gekocht.
De kleintjes die een lift kregen, gingen naar de Arabische les.

En het eten wat mamy klaar maakt heet Chicken Yasa, dat is  zeer pittige kip met veel uien, wat toch heel lekker is. Deze mensen kunnen uien eten, ze zien het als groenten. Alleen ik moest het doen met een waterige soepje. Ik nam wel baby hapjes van me hubby.
Je kan goed zien in 't filmpje dat ik ziek was.  Me ogen die straalden helemaal niet. Ik moest wel mee ondanks dat ik heel veel pijn had. Ik wilde zo graag, snel beter worden dat ik niet genoegd rust heb genomen en ik werd weer gevloerd door een infectie. Dankzij de steun van iedereen om me heen ben ik er boven op gekomen.....Love you guys

Geniet ze Zeytins ....Ciaaaooo

2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig initiatief om een school te bouwen.
    Goed gedaan !
    Maar gaat het nu al beter met je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je voelt je zo goed, vooral als het om kinderen gaat, want zij raken je diep van binnen met hun onschuld

      En het gaat vele malen, stukken beter met me meid dankje :)

      Verwijderen