donderdag 12 april 2012

Conditioners vs Deepconditioners

Hee Zeytins

Dat ik bijna niks post wilt niet zeggen dat ik me niet meer bezig hou met me haarreis, integendeel.
Ik ben altijd op zoek naar info, info, en nog meer info.
En dit is eentje dat ik al-lang !!! wilde plaatsen.

Zoals we weten zijn er verschillende Conditioners :
  1. Moisturizing Conditoners 
  2. Protien Conditioners
  3. Leave in Conditioners 
  4. Volumizing Conditioners
  5. Color Safe Conditioners
  6. Creme Spoeling 
  7. En natuurlijk Deep Conditioners 
So Pick one
Van de 7 gebruik ik er 5 ( nummer 1,2,3,6 en 7 )
Maar  ik maakte een fout iets wat ik al een tijdje ontdekt heb. Jullie kennen mijn Go TO conditioner toch  Inecto,  ik prepoo, was  en Deepcondition ermee. De laatste is een fout want het is niet geschikt voor een Deepcondition Sessie. Als we de gebruiksaanwijzing lezen staat er : na het wassen, in masseren op nat haar  1 a 2 minuten laten in werken en vervolgens goed uitspoelen. Die 1 a 2 minuten heeft me doen beseffen van hee waarom zit ik onder deze droogkap voor 15 minuten dan.

Ik ben gaan Googelen (zoals met alles)
Deze conditioners en alle soort gelijken zijn niet geschikt voor Deepconditions sessies.
Om het in zeer makkelijk taal te schrijven en uit te leggen er zitten elementen of moleculen in deze conditioners die veels te groot zijn om diep in het haar te penetreren. Dus ik kan zolang onder die droogkap zitten als ik wil,  maar die conditioner doet geen moer voor me haar. Het voedt mijn haren niet. Dat ik nou elke keer twee eetlepels van mijn homemade olie mix erin zette was dat 't enige "goeds" in die mix.
Daarom worden deze conditioners op (sommige) haarforums excellent detanglers genoemd want daarvoor zijn ze eigenlijk bedoelt om het haar makkelijk kambaar te maken. Vandaar dat ik me haar zo easy onder de douche kan uitkammen. Dat er nou staat smooths and nourish dry damged hair is nou niet echt bedoelt voor ons natuurlijke dry hair,  en dat het zal werken binnen 2 minuten komaan... ik zou drop, stad en land af gaan om elk flesje van deze conditioner te kopen.

Als er op een verpakking staat: Apply to freshly shampoed hair cover the hair with a plastic cap and place client under the dryer for 15- 20 minuten, dan heb je een Deepconditioner in je hand of het nou een Protien of Moister of wat voor conditioner het is. Deze dringen diep in het haar en voeden het tenminste waardoor alle haarscubben plat liggen en daardoor krijg je die smooth look heeft je haar glans."poppen je krullen meer "  Heb je minder haarverlies, is de haar sterker en dikker.

Dus mijn beloved Inecto doet niks voor me haren. Het doet niks. Niet voor niks staat er ook nog op de verpakking: uitsluitend volgens gebruiksaanwijzing gebruiken.
Zal ik het nog blijven kopen?
 Ja,  Maar we gaan niet meer samen onder de droogkap. Daar heb ik een andere voor in de plaats. En die is echt een Moister DeepCondtioner

We leren elke keer wat op deze reis en dat is maar goed ook. Want zo leren we ons haar kennen en de producten die ons haar echt nodig hebben ................Ciaaaooo Zeytins

4 opmerkingen:

  1. Hi!
    Ik heb je The Lovely Blog Award gegeven.

    Hier kan je mn blogpost erover lezen =)
    http://varishtashireen.blogspot.com/2012/04/one-lovely-blog-award.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jus,

    Ik weet niet of je de RevitaLEX conditioner van Luster's Pink al eens geprobeerd hebt maar ik vind deze een hele fijne moisturising DC. Ik gebruik deze tussendoor bijv. als mijn KeraCare Humecto Conditioner op is en ik wil mijn haar toch lekker moisturizen. Ook de Dove intensive repair condtioner mag niet ontbreken in je badkamer. Dit is zo'n superfijne conditioner bedoeld voor 3 min. maar ik laat het gerust 20-30 min inwerken. Je haren zijn daarna super zacht en gehydrateerd. Gebruik deze conditioner nu ook als leave-in in de Kimmaytube moisturizer.
    Probeer het, zou ik zeggen

    xxx
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen