zaterdag 31 december 2011

Bedankt, Gelukkig Nieuwjaar and Keep It Up



Hee Lieverds,

de laatste minuten van 2011 tikken weg en dan is het zover, 2012. Via deze weg wil ik in me eigen woorden een ieder van jullie hartelijk bedanken voor een fantastisch jaar. Ik dank jullie voor jullie steun, voor jullie lieve berichten zowel online als offline en voor alle  haar adviezen, en ook dat jullie Kara-zeytin trouw zijn gebleven, ook al ben ik zo nu en dan afwezig. Echt uit de grond van me hart Dankjewel !!!!

2011 wil ik met jullie afsluiten met mijn favoriete gedicht / tekst. Heb een kopie in me agenda die ik altijd lees als ik een moment voor mezelf hebt. Het is geschreven door Max Ehrmann en het heet :





Desiderata

Wees kalm temidden van de haast en het lawaai;
bedenk welk een vrede er kan heersen in de stilte.
Sta op goede voet met alle mensen, maar zonder jezelf geweld aan te doen
Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen, zelfs als zij saai en onwetend zijn: ook zij hebben een verhaal.
Mijd luidruchtige en agressieve mensen: zij belasten de geest.
Als je jezelf met anderen vergelijk, zou je ijdel kunnen worden of verbitterd, want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan jijzelf.

Verheug je over wat je hebt bereikt , evenals over je plannen.
Houd belangstelling voor je werk, hoe nederig dat ook moge zijn:
het is een werkelijk bezit in het wisselend fortuin van de tijd.
Betracht voorzichtigheid bij al je zaken, want de wereld is vol bedrog.
Maar laat je niet verblinden voor de bestaande deugd: veel mensen streven hoge idealen na, en overal is er heldendom in het leven.
Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid, maar wees evenmin cynisch over de liefde. Want bij alle dorheid en ontgoocheling is zij eeuwig als gras.


Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt.
Kweek geestkracht aan om beschermd te zijn bij onverwachte tegenslag.
Maar laat je gemoed niet verontrusten met een spookbeeld.
Vele angsten worden uit vermoeid en eenzaamheid geboren .
Volg een gezonde discipline, maar wees daarbij zacht voor jezelf.
Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren .
Je hebt het recht om hier te zijn. En of je er iets van begrijp of niet, het heelal ontvouwt zicht toch zoals het hoort.
Heb daarom vrede met God, hoe je hem ook voorstelt.
En wat je werk en aspiratie ook mogen zijn: bewaar vrede met je ziel in de lawaaiige verwarring van het leven.
Met al zijn ijdelheid, zwoegen en vervlogen dromen is dit nog steeds een prachtige wereld.
Wees waarachtig. Streef naar geluk.

Max Ehrmann

Gelukkig Nieuwjaar Zeytins en moge de Here jullie beschermen van al het slechte en dat Hij alle wegen van jullie recht houdt in 2012 en de daarop volgende jaren.

Nog een keer kijken naar deze filmpje en stap het nieuwjaar in met een diepe inhaling, schouders naar
achteren, ferme stappen en veeeel zelfvertrouwen. 

 


Zeytins in het nieuwjaar gaan we nog harder op alle fronten oke
So 2012 Here We Come !!!!!!
Happy New Year Zeytins.............Proost

10 opmerkingen:

  1. Jij ook het beste lieverd voor het jaar dat komen gaat en de daarop volgenden. Het gedicht neem ik van je over, soms heb je dit soort reminders nodig als richtingaanwijzers en te geloven/weten dat het pad dat je aflegt voor jou de juiste is.
    I gotta feeling 2012 is gonna be a year to remember (in many ways)
    Cheers, love and blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy New Year to you and your family. Wishing you an awesome 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Miss J
    Aaaah dankjewel schat
    Klopt helemaal wat je zegt. 2012 ons jaar
    Ga ervoor, ga ervoor

    dubbel kisses en een warme brasa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jus,

    Ben een tijdje niet langsgeweest wegens drukte and getting things together lol

    Wens jou een fantastisch en mooi 2012, dat je mij en anderen mag blijven inspireren. Ben er nog niet aan toegekomen om je presentje op te sturen en te mailen. Maar dat doe ik heel gauw.

    All the best and lots of love,

    xxx,

    D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dit gedicht is prachtig, kende het niet maar zal hem zeker bewaren.

    You are one of a kind, dat is zeker.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ D
    Aaah meid dat vind ik echt lief van je
    Jij ook hoor schat
    Het aller aller beste wens ik je toe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful post. You've iinspired me to post about the subject of that video.

    http://guyanesesista.blogspot.com/2012/01/for-debbie-downers-in-our-lives.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ sista
    you're more than welcome
    Debbie downers keep us moving right

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tekst van Max Ehrmann!
    Ik lees het ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen