zaterdag 12 november 2011

FAQ: Nepvlechten ( Rasta vlechten )

Hallo mijn nieuwe en vertrouwde Kara-zeytins
Trekken jullie het nog een beetje met dit weer vreselijk he, Echt Herfst. Maar aan een kant vind ik wel iets hebben als ik thuis kom of ben, lekker me knusse hoekje opzoeken en genieten van een kopje Rooibosthee en me drukke dag afsluiten. Maar aan de andere kant is het vreselijk weer voor je haartjes want het regent, het waait en het is koud. Vandaar dat sommigen van ons, waaronder ikke deze Herfst en Winter de haren vaker gaan dragen in "protective stylen" zoals nepvlechten, wave ofzelf pruiken. Ik ben nu helemaal into pruiken Zeytins echt waar. Ik kom daar wel op terug in me volgende post

Hier een aantal vragen die ik vaker krijg over mijn "Nepvlechten Regimen".

1*.Welk merk haar gebruik je ?
Ik gebruik altijd maar dan ook altijd X-pression in de kleur 1B

2* Hoeveel pakken koop je?
Ik koop er zes, altijd voor de zekerheid .

3*. Ze zijn zo lang hoe knip je het en hoe verdeel je ze ?
Ik knip 1 pak haar, 2 keer. Ik knip het niet in twee├źn, maar ik knip het 2 keer zodat ik 3 gelijke stukken heb uit 1 pak. Als ik dat gedaan heb ga ik het haar verdelen om van de stompe eindjes te komen. Elk keer het haar uit elkaar, bij elkaar, uit elkaar, bij elkaar en zo ga ik door totdat ik iets langere eindjes heb. Ben ik klaar, kam ik het haar en zet er een beetje olie of vet in , en dan zet ik er een loepje en ga verder met de volgende. Het beste is om in iets kleinere delen te werken want je kan heel veel haar kwijt raken als je het niet goed doet.

4* Wie doet je vlechtjes of kwikwibas
Dat doet me Afrikaanse vriendin.

5* Hoe lang hou je ze in
Ik hou ze iets van +2 maanden in. Heerlijk geen Badhair Day gedoe voor 2 hele maanden

6* Wat doe je als het te strak is in gezet vooral de eerste dagen.
Ten eerste als je haren heb ingezet zet het haar in heet water zodat het iets losser komt te zitten en dat je eindjes niet los gaan. Zet ook een warme doek om je hoofd zodat de voorste vlechtjes ook iets losser komen te zitten. Eenmaal thuis neem ik een Aspirine in. Zij heeft het type hand dat wanneer zij bezig is je niks voelt, pas de volgende dagen voel je het. Ik blijf me haren stomen de eerste dagen zie deze video voor nog meer uitleg.

7* Wat doe je tegen al dat gejeukt?
Zie video link hier boven. Vooral niet jeuken de eerste week. Je moet masseren zodat je doorbloeding heb en krijgt op je hoofdhuid want het is droog en trekkerig.

8*Wat doe je tegen haarroos?
Simpel je haartjes wassen Klaar. Ik maak het me zelf gemakkelijk. Ik gebruik een 2 in 1 formule dat is shampoo met conditioner ineen. Af en toe zet ik alleen Conditioner na het wassen en laat ik het iets van 10 min. zitten en dan spoel ik het uit. Tijdens het wassen concentreer ik alleen op me hoofdhuid. En ik was me haren om de twee weken.

9*Heb je nog meer tips ?
Ik neem me vitamines, spray me hoofdhuid in met een home moister spray. En om de zoveel tijd ververs ik eerste 2 rijen vlechten om een frisse look te behouden. Wel voorzichtig zijn met de voorkant dames want we willen geen kale plekken. Heb je daarmee te maken, elke avond voor het slapen gaan daar lichtjes masseren met Castor of Kokos olie.

En nog iets. Ik heb een Youtube kanaal gevonden die ik jullie niet wil onthouden. Jammer dat ze gestopt zijn maar hier zijn twee Basic filmpjes. Bij de eerste leer je hoe je vlechtjes in brengt en de tweede Kwikwiba. Duidelijker kon die mevrouw het niet uitleggen.

Vlechtjes


Kwikwiba


Ciaaaooo Lieverds.

2 opmerkingen:

  1. Thank you, precies wat ik zocht! Wil namelijk leren om vlechtjes bij mezelf te maken.Want ik ga weer natural. Ben nu 2 maanden natural en het voelt goed :). All because of you!

    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah Iris
    Graag gedaan. Ik vind dit echt een hele leuke haarreis heerlijk
    Heel veel succes met de jouwe meid :)

    BeantwoordenVerwijderen