donderdag 9 juni 2011

Een tweede knipbeurt

Hee Zeytin,
Hier weer een snelle update. Ben gister naar de kapper geweest. Maar laat me jullie vertellen hoe me kapster was.

Toen ik een paar maanden geleden naar haar toe ging met de vraag " kan je de Big Chop voor me doen" ? Het was die periode dat ik me al begon te ergeren aan me relaxed eindjes.
Die " skeer eye" die ik van haar had gekregen was al genoeg voor mij om niks meer te zeggen en weg te gaan. Ze dacht dat ik een grap maakte maar ik was echt serieus.
Ze heeft het altijd tegen me gezegd ik ga je haren niet knippen. Zelf die " Aaliyah schuine pony" wilde ze niet voor me doen tijdens me relaxed haarreis.

Had haar helemaal niet gezegd dat ik de BC had gedaan.
Gister de salon ingegaan en volgens mij wist ze wel van me BC want ze was echt koud tegen mij toen ze me zag
Ze vroeg: Wat kom je doen?
Ik zei: Ik heb de BC gedaan en nu is het ongelijk dus punten om het toch nog een beetje gelijk te hebben.
Ze zei: Oke
Ik nam plaats in de stoel en haalde me hoofddoek eraf en ik keek naar haar in de spiegel. Geen spier in haar gezicht verrekte, niks. Ze pakte een fóhn met een tand attachment , een borstel en een paar klemmetjes. Ze verdeelde het haar netjes en ze begon te fóhnen en te fóhnen en te fóhnen. Ze nam de borstel en borstelde en borstelde en borstelde en trok!!
en borstelde tot dat ik door had dat a sma é poer e ati bron tap mi ede. LOL
Ik kon alleen maar lachen. Ze tikte haar nieuwe collega die naast ons bezig was met een klant op haar schouder en schreeuwde tegen haar "DIT KIND HEEFT HAAR HAAR GEWOON GEKNIPT, ZE IS ECHT GEK'' en vertelde haar hoe me haren eruit zag en hoe en wat. Iedereen in de salon keek me met grote ogen aan. Enige wat ik kon doen is lachen en me gezicht met me handen bedekken. Zat ik daar met me half uitgefóhnde afro... lol

Ze schudde haar hoofd en ging verder zonder met mij te praten.
Ze had het niet bonestraight gefóhnd, alleen ietsie losser gemaakt. Toen ze klaar was, zagen we hoe superrrrrrrr ongelijk me haar was. Ze begon te knippen van achteren
Pas toen ze klaar was met punten sprak ze tegen mij en zei dat het op bepaalde plekken nog ongelijk is want ze heeft niet al te diep geknipt want anders zou het echt kort zijn. Aaii Ik ben echt tekeer gedaan dan tijdens de BC. December moet ik terug gaan om bij te houden.
Binnen 30 minuten was ik klaar. Me ogen schitterden en ze lachte naar me want ze was toch blij om hoe me haren eruit zag. Het is dik en gezond want dat is het belangrijkste voor een goede start. Ze begon allerlei grapjes en kapsels te doen met me afro en mohawks na te maken. Alleen Disco muziek ontbrak nog. Het was leuk

Oke dit is geregeld. Ik denk dat ik ergens volgende week wat korte nepvlechten in laat zetten want op dit moment weet ik niet wat ik ermee moet doen. Ik kan het niet vlechten want de punten gaan los of ik moet ze vast maken met elastiekjes. Ik zie wel maar ik denk dat het nepvlechten worden, of een mooie krullenbos waeve :)

Aan alle Zeytins die ook of ooit de BC hebben gedaan laat effe weten hoe jullie het aanpakken of -pakten......Ciaaaooo Lieverds

8 opmerkingen:

  1. Ik lig in een deuk om je verhaal en toch wil ik zeggen dat ik je ontzettend dapper vindt ! Een vrouw met ballen dus, gewoon doen wat JIJ zelf wil en niet luisteren naar wat anderen willen en vinden....

    Tip: kijk op youtube naar de videos van :monkeysee.com daar heb je heel veel stijlen voor natural hair om te vlechten :)

    Succes!
    xoxo Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Claudia,
    Thanks
    Lach maar is gezond :)
    Maar als het om zoiets gaat kan niemand voor je beslissen.Ik was er echt klaar voor.

    Ik ga gelijk nar je tip kijken dankjewel he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "a sma é poer e ati bron tap mi ede" hahaha te grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Justherz, ik lig in een deuk van je uitspraak" a sma e poer e ati bron tap mi ede". Ik vind je heel erg dapper en geweldig. Ben zelfs sinds januari naturel en heb veel gehad aan jou blog en die van Chantal van sheabutter.punt. Mijn haar is in 4 maanden tijd 6 cm lang geworden. Thanks voor de haartips en ik zal zeggen ga ervoor en heb veel plezier met je naturel hair yourney.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem
    Ja ja lach maar
    Maar dankjewel meid. Ben echt blij dat je wat aan Kara-zeytin heb. Jammer dat Chantal gestopt is.

    Wow dat is een mooie vooruitgang in 4 maanden tijd. Hou het zo want je doet het zeker goed.

    jij ook heel veel succes op je haarreis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn BC zelf gedaan, het is natuurlijk ongelijk maar ben zo zuinig en gierig voor mijn haar dat ik niet durf om voor 1 keertje naar de kapster te gaan voor een knip beurt.
    Ik denk ook dat ik misschien zo een pech zal hebben dat juist de kapster die ik uitzoek krabita handen heeft waardoor mijn haar niet meer zal groeien, ik weet het niet hoor, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Haidy
    Wat dat betreft heb ik het echt getroffen met de mijne.Kijk bij de links waar ik naar toe ga.

    BeantwoordenVerwijderen