dinsdag 7 juni 2011

Jaaaa............. het is gebeurd Zeytins

Hee Zeytin
Ook bij gekomen van de schrik. Ik helemaal. Me mailbox puilt uit van al jullie berichten. Zelf van volgers die ik helemaal niet verwacht, echt zo van he volg je me ook en zolang......Jeetje.
Ik dank jullie allemaal voor jullie warme, lieve, positieve, geschrokken en schreeuwende mailtjes (lol)

Eentje was echt zo van "JUS, JE HEBT JE HAAR GEKNIPT ....JIJ HEBT BALLEN, JIJ HEBT ECHT BALLEN !!!!!!! (LOL)

Gister begon zo :
Ik werd wakker en ik had zoiets van neen niet een dag langer met deze 2 texturen in me haar. De hubby moest ergens zijn dus ik zei niks, want ik wilde zijn echte reactie zien. Hij wist het dat ik het allang wilde doen maar dat het vandaag zou zijn?

Nadat hij weg was heb ik alles klaar gezet. Klemmetjes, schaar en een spray fles gevuld met water. Ik nam kleine delen en maakte het haar nat zodat ik het verschil goed kon zien. En zo ging ik door. Nat spuiten, vingers erdoor en knip. Nat spuiten, vingers erdoor en knip ........en klaar

Ik was zo blij, Zeytins
Ik was zo blij. Ik had een soort van rust in me hoofd gekregen die me naar een compleet andere zone bracht. Echt waar. Ik rende naar de badkamer en keek me zelf in de spiegel. Ik kon alleen maar smilen en plukken aan me haren. En toen werd ik rustig en kreeg een klein brokje in me keel toen ik al die dikke plukken in me handen en in de wasbak zag. Want hoe je het draait of keert het was een zeer intensieve relaxed haarreis geweest. Ik drukte me lippen op elkaar, me ogen werden vochtig. Ja ik huilde een beetje. Niet om verdriet helemaal niet. Ik denk omdat ik een nieuwe fase heb bereik. En ik ga erin met heel veel (basis) kennis. Dat kon ik iets van 3 of 4 jaartje niet.

Nadat ik alles had opgeruimd heb ik een heerlijke Cowash gedaan met Inecto Conditioner. Binnen 5 min was ik klaar en had ik me haren in een turbie towel...... heerlijk binnen 5 minuten ......
Als ik het wilde kon ik me haren zelf bij de wasbak wassen.
Mijn God weten jullie hoe lang ik me haren niet bij de wasbak heb kunnen wassen?!?!
Leave in in en gelijk geseald en de mini vlechtjes ingedaan.

Later kwam de hubby. Ik zat op de bank en ik keek hem aan met lieve knipperende ogen. Hij kon alleen maar smilen en met ongeloof naar me kijken.
Een paar seconde stiltes.
Hij kwam dichterbij en raakte me vlechtjes aan en zei: Je heb je haar geknipt.
Ik zei: Ja met nog steeds knipperende oogjes
Lange stilte
hij vroeg: Hoe voel je je ?
Ik zei: Ik voel me goed en ben er blij mee.
Stilte en nog steeds vol ongeloof aankijken
Hij zei: ( diepe zucht)........Oke schat...........(zucht)
En liep weg schuddend met zijn hoofd en zei: Vanaf nu aan noem ik je Pipilanka....................Ciaaaooo Zeytins

4 opmerkingen:

  1. awwww congrats to you!..your hubby is hilarious!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid, ik ben trots op je!!
    Je bent en een blijft schoonheid wat je ook met jouw haar doet maar je zal zelf zien, ik denk dat je net als ik heel blij zult zijn dat er geen gedoe meer is met straighten , krulspelden etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Haidy
    Aaah Thanks meid
    Ik snap precies wat je bedoelt met gedoe. Alleen het feit dat ik me haren gewoon door kan kammen en wassen bij de wasbak was het knippen waard voor me :)

    BeantwoordenVerwijderen