donderdag 7 april 2011

Review: Tangle Teezer Compact Model



De Tangle Teezer. Wat een hit is dit ding in Haarland. Er zijn verschillende modellen ervan. Ze hebben zelf aan de kleintjes gedacht.




Wat zegt het:
Deze borstel ontklit pijnloos en heel makkelijk elk haartype. Door het ontwerpt ligt deze ontklitter prettig in de handen. Ze raden het aan om dikker haar in kleine portion te borstelen

De waarheid: De eerste keer gebruikt
Deze Compact model met zeer buigbare tandjes (dat hebben ze allemaal) moest ik leren gebruiken. Omdat ik 2 texturen in me haren hebt deed het voor mijn transit haren meer slecht dan goed. Ik had het zonder een of ander kennis gebruik. Het brak van alle kanten. Ik nam grote stukken en blijf maar borstelen en borstelen hopend dat het zo makkelijk was om te ontklitten.

Later met meer kennis gebruikt
Tijdens het twisten en ont-twisten heb ik het weer gebruikt. En het ging stukken beter dan de eerste keer, omdat het in hele kleine delen was. Heb heel makkelijk kunnen ontklitten vanaf de punten beetje bij beetje tot en met de uitgroei (moet wel zeggen heb eerst me grote kam gebruikt) Het deed geen pijn en er was veel minder haar verlies.

Uitslag :

Op dit moment vind ik het 50/50 .Waarom ?

Het is goed voor wanneer je gaat twisten of vlechtjes gaat zetten, want je werkt in kleine delen dan. Als het haar eenmaal Tangle Free is, is het ook Tangle Free en dat is een dikke plus!!. Ik denk dat deze borstel heel goed is voor pas gerelaxed haar en dames die weave dragen. Voor de kleintjes helemaal :)
En het is heel makkelijk schoon te krijgen. Met een saté stokje de haren uithalen, afspoelen met lauw water en klaar.

Waarom niet ?
Het is en blijft een borstel. Ik doe de LTT en met die twee texturen moet je altijd voorzichtig te werk gaan. Ik moet in hele kleine porties werken en met die volle Transit bos van mij...... uh uh. Misschien als ik Full Naturel ben zal ik 100% blij mee zijn maar nu niet. Deze borstel is goed wanneer je haar maar een textuur heeft.

(Het klopt helemaal je moet echt in kleine portie werken als je dikker haar hebt)

Prijs en waar gekocht : :€14,95 bij DA Leidse straat

1 opmerking: