woensdag 30 maart 2011

Stretching tips

Hee Zeytins

Hier een post met tips om stretchen of om je LTT ( Long Term Transition) een succes te maken. Ik krijg vaker mails hierover van "Jus hoe dit, Jus hoe dat, Zeytin welke, Kara wanneer" ? Ik weet als geen ander dat het verkeerd kan gaan met het stretchen van je relaxer. Je wilt je touch up afspraak zolang mogelijk uitstellen en er toch representatief uitzien toch?

Oke. Als je voor het eerst een ( lange ) stretch gaat doen zet je maar scherp want het wordt of het kan een battle worden tussen jij en je manen. Vooral tussen 8 en 16 weken is het vreselijk, Want het doet zeer tijdens het uitkammen, Het blijf maar klitten, Het breekt af of het blijft maar droog aanvoelen toch.

Wat je MOET doen of KAN doen.

1* Laat je shampoo liggen en Cowash alleen maar.
Of wat je ook kan doen is je shampoo verdunnen. Ik gebruik 1 eetlepel. Is je haar korter of dunner dan de mijne kan het iesie minder. In een flesje doen en water erbij. Meer dan genoeg voor 2 wasbeurten. Of je was je haren om de 6 weken met (een clarify) shampoo

2* Condition, condition, Deep Condition
Prepoo
met een moister Conditioner of doe een Moister Deep conditioner op droog (vuil) haar en cowash het haar daarna.( snappen jullie het?) Zo niet laat het weten oke :) Voor extra zachtheid zet er een paar druppels Glycerine in. Zet het product royaal op je uitgroei daarna je punten en wat over is op de rest van je haar (tenminste zo werk ik ). Als ik aan het stretchen ben of hoe ik aan de LTT ben gebruik ik geen Protien Conditioners want me haren die zijn veeels te gevoelig voor protien. Dat lost ik op met een ander techniek

3* Focus tijdens het wassen alleen op je hoofdhuid.
Gebruik je vingertoppen (nooit je nagels) met een beetje drukking voor een heerlijke massage en goede doorbloeding.

4*Was je haartjes in delen of slappe vlechtjes.] Maak ze vast met dunne haarbandjes halverwege. Zijn je haren dunner of korter dan hoeft het niet. Ik was mijn haren in 4 delen.

5*Kammen of niet Kammen tijdens het wassen
Ik zeg kammen. Maar, Maar met een grote wijde naadloze tand kam, Niet een lange tand kam (snapie) Again heb je korter haar dan de mijne dan is het oke. En een techniek . Wil je uitgekamd haar hebben na het wassen? let dan nu heel goed. Zet heeeel veel conditioner op je haren. Pak je grote kam. Laat het water alleen op 't deel haar vallen dat je wilt uitkammen en trek je terug. Dan laat je het water alleen op de punten vallen en begin je met kammen. Hoe meer je naar boven gaat, hoe meer je samenwerkt met de kracht van het water. Soms moet je nog meer conditioner zetten als je naar boven toe werkt . Dit moet je goed doen. Anders gaat het mis. Klem die deel af en ga verder met de volgende.

6*Afspoelen met koud water Bbbrrrrr
Hiervoor hoef je niet onder de douche te staan (doe ik echt niet ) gewoon bij de wasbak. Hoofd onder de kraan 10 sec. koud water erover heen, handdoek erop en klaar met wassen. Je haarschubben zullen alle moister insluiten.

7*Gebruik een Leave in en Airdry of ga onder de droogkap met twistjes of haarrollers. (als je dat onder de knie hebt)
En hier komt mijn Protien techniek. Want hoe dan ook mijn haren hebben versteviging nodig van al dat moister cowash. Als ik een protien leave in gebruik zet ik dat als eerste in me haren. Ik zet het nooit op me uitgroei anders wordt het droog en hard . Me uitgroei moet zo zacht mogelijk aanvoelen. Breng het aan op me punten en halverwege me haren. Daarna zet ik snel een Moister Haar creme vanaf de uitgroei tot de puntjes en Seal ik alles in . Lichtjes uitkammen haren twisten of slappe vlechtjes En dan Airdy. Gegarandeerd dat het niet broos aanvoelt. (ps deze tip heb ik van me girl FreshDimez :)

8* Styles: Buns, Twistjes ,Vlechtjes of bantu knot out om alles te blenden
Zijn me haartjes droog breng ik nog een beetje Haar creme op en style ik het verder met me grote kam. Doe ik bantu of braids outs, maak ik geen rechte scheiding want die moet je juist niet zien als je ze eruit heb gehaald. Dus gebruik je vingers. Voor de rest van de week gebruik ik die kam niet alleen maar me vingers. Wil ik langer rust doe ik twistjes of ik gooi er Nepvlechten (Kwikiba of Rasta ) Ga alsjeblief niet voor die dunne oke . Wil je een sleek bun zonder gel. Moister je haartjes goed. Zet alles in een niet al te strakke bun . Spray wat moister spray op je haartjes. Borstel met een zachte borstel. Neem een hoofddoekje en bind het strak ( Again niet te strak ). Laat dat effe voor een paar uurtjes of slaap ermee. En vertel me later wat je ziet :)

9* Moister & Seal elke dag
Ja elke dag (lichtjes ) of om de ene dag. Concentreer op je uitgroei.

10*Haar Candy's
Fleur je haar styles op met een Accessoires, Koop leuke dunne sjaaltjes of brede haarbandjes om je uitgroei te coveren.

11*Tijd, Geduld en Kennis
Dit moest eigenlijk als eerste. Je hebt kroes haar, die je chemisch behandel hebt en dat je uitgroei hebt of ziet is een goed teken. Want dat betekent (of ik denk) je Naturel haren groeit. Waarom groeit het niet vanuit je punten. Je heb geen spaghetti haar om het zo maar te zeggen. Dus je kan niet verwachten dan je elke dag makkelijk je haartjes kan uitkammen of borstelen. Ik kies ervoor dat ik dat niet elke dag doe

Als jij met al deze tips (dus nu weet je het ) nog steeds niet weet wat je met je uitgroei moet doen, wurg je door je computer scherm (LOL).............Nee ik lach niet !!!!!
Lees deze link voor nog veel meer tips .

Aan al me nieuwe Zeytins zeg Welcome en dankjewel voor het volgen ....Ciaaaooo :)

4 opmerkingen:

  1. beautiful hair. I have been working on stretching relaxers for at least three months. Great post.

    http://www.shesgotishshoes.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Nish
    Goodluck with Stretching:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. M'n haar groeit behoorlijk nu en ik kan deze stretch tips goed gebruiken.

    Had een vraagje over het bunnen. M'n haar is beginning SL en de enige manier waarop ik kan bunnen is simpelweg m'n staartje dubbelvouwen en dan vastmaken. Is dit wel protective? Of is het juist slecht voor m'n punten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee P0es POes :)
    Het is oke zeker als je hele slappe haarpinnen gebruikt. maar niet te strak doen he, doen anders krijg je breuken.Wat ik deed was eerst een staartje maken en daarna een slappe bantu knot maken en daarop een iets bredere haarband erop doen.
    Succes met bunnen, af en toe een boterham zakje op doen voor extra moister :)

    BeantwoordenVerwijderen