zondag 16 januari 2011

Zeytins.....Ik ga ervoor


Jaaa ik ga Naturel maar het wordt een Long Term Transition (LTT)
Zoals het bij de Forums genoemd wordt m.a.w ik zal niet snel de BIG CHOP doen

Nou ik heb een wel een chop gedaan een paar cm ervan afgeknipt maar daarover meer.
Vandaag ben ik 30 weken post, dat is een record voor mij, en ik moet zeggen het gaat heel goed.
Nu dat me uitgroei echt meer en meer wordt, neemt me haren op een wasdag meer en meer tijd in beslag. Me strategie is gewoon de tijd ervoor nemen, Omdat me haren op een bepaald lengte is/was, En me uitgroei die volop aanwezig is, moet ik wel die tijd nemen. Kan of wil of weet niet anders . Ik was me haren in vlechtjes. Als ik een Deep Clean shampoo gebruik verdun ik het eerst. Kom ik klitten tegen tijdens het kammen haal ik ze uit en ga ik ze uitpluizen. Ik ga zo "gentle" met me haren om niet normaal.

Ik heb zin in deze fase van me haarreis. Ik begrijp me haren nu. Dankzij internet met al zijn Forums, Hair blogs ,video's op Youtube is er volop informatie of je voor Naturel ,Relaxed of Texlaxed wilt hebben niks is meer geheim.
Wij met onze naturel krullen kunnen vele kanten op zoals Vlechtjes doen, Twistjes doen, Braid out doen, Nepvlechten /Weave in doen, We kunnen de flatiron gebruiken en die super Straight Look rocken voor 1 á 2 weken. En gewoon naar onze Original textuur gaan. Waarom zou ik me maar beperken tot relaxed haren. En elke keer weer druk gaan maken dat het afbreekt of het heeft geen Body /Volume, Of druk maak dat het te warm is. Een heel simpel voorbeeld, Ik kan/wil niet vaker naar de Hammam gaan als ik met de hubby op reis ben. Op reis gaan is af en toe een stress punt voor me als het om me haren gaat, Want ben bang dat ik net dat ene ding ben vergeten. Of ben een hele dag kwijt als ik het moet wassen op vakantie.
Of ik moet gaan vechten met die uitgroei want ik moet voorzichtig te werk gaan als ik iets van 6 á 8 weken post bent... neen ik wil het niet meer.
Ik spreek voor me zelf hoor, Van hoe ik het soms beleef , want relaxed haren vind ik nog steeds leuk staan. Vooral als het er verzorg uit ziet en een bepaalde lengte heeft waarvan je zou gaan denken van ach dat is een 18 inch weave, Kan je op me vegen :)

Relaxed haren dames ik scot jullie helemaal niet, Maar ik heb het nu wel een beetje gehad met relaxers. Vanaf me 14e heb ik relax in me haar en ik ben net 30 geworden. Ik vind dat me haartjes wel een lange break verdiend toch......:)

Stay tuned voor de volgende post want jullie zullen schrikken, Ik was dat in ieder geval
Love y'all.....................Ciaaaooo xxx

33 opmerkingen:

  1. Vanaf je 14e? Zo!

    Ik heb m'n haar een keer gestraight (ik was toen 17 ofzo), omdat iedereen het toen deed..... Je zag haast geen verschil! Daarna nooit meer gedaan dus, zonde voor m'n geld.

    Als ik 't nu straight wil, dan ga ik maar een kapper die goed kan fohnen (dmv een rol borstel) en tangen. Ook best!

    Succes met je transition!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt je zachte haren gestraight Kiz?
    Wow
    Jaaa vanaf me 14e,Dankzij het internet kan ik met vertrouwen weer naar naturel gaan.
    Net wat je zegt als je straight wil kan je het zo uitfohnen en of tangen je hoeft je niet te beperken
    Heb heb geen zin meer om te dealen met twee verschillende texturen tegelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 woord GEWELDIG. Ben heel blij voor je =D Als ik mijn doel van BSL heb gehaald denk ik dat ik ook de transition ga doen naar mn natural hair! Ik heb serieus geen idee hoe mijn natural texture is. Zie het wel op foto's van vroeger maar om het nou echt zelf te verzorgen enzo geen idee. Succes met je transition en veel updaten he :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik lees jouw blog vaker, het zit vol interessante tips.
    Ik ben wel heel verrast en blij dat je voor naturel gaat.
    Ik ben straks 3 jaartjes naturel en beleef heel veel plezier aan het uitproberen van verschillende soorten kapsels.

    Succes en soso lobi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Mop,

    Had eigenlijk wel verwacht dat je vroeg of laat over zou stappen om natural te gaan. Het zal een enerverende (misschien ook spirituele) reis voor je worden maar ben ervan overtuigd dat je straks met een ongelooflijk mooie dikke bos krullend haar zult zitten. De transition zal niet altijd makkelijk zijn maar er zijn je velen voorgegaan met de LTT en met de info die je op hun pagina's kunt vinden hoe zij bepaalde problemen tackelen zal het jou ook wel lukken.
    Keep us posted ;-)

    gr. Miss J

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Miss Shireen
    Echt waar, Neem je tijd hoor ons haar is heel erg complex at the end you'll know it
    Ja natuurlijk zal ik updaten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai anoniem
    Dank-je-wel
    Ik twijfelde al heel lang, ook voor mij laatste relaxer, had ik echt geen zin meer in relaxen.
    De drang werd met de dag erger om Naturel te gaan

    Wow ben je al drie jaartjes ik kan niet wachten om te zien hoever ik zal zijn over drie jaartjes x :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Miss J !!!!!!
    Echt waar wist je dat(lol ;)

    Aaah dankjewel voor je tips en het gaat me zeker lukken
    Ik heb er zo een zin in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wist dat je natural zou gaan! Ik dacht altijd van wow al dat lang haar zou zo cool staan in curls en kinks maar ja, het is een zeer persoonlijke beslissing he? Je bent zeer internet-savvy en misschien ken je haar al, maar http://moptopmaven.blogspot.com/ heeft ook veel cool haar tips en dergelijke. BTW, ik kon nergens aloe vera juice vinden. Ik wist niet dat je de juice die je drinkt ook kon gebruiken voor haar, lol.

    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Anoniem
    Jaa ik kan niet wachten om full naturel te zijn

    wat een leuke dame is Moptop he
    en wat die Aloe Vera betreft ja,heb er vaker over gehoord maar nooit geprobeerd
    Misschien ga ik voor die want die Juice die ik gekocht heb stinkt.... bah
    Maar je ruikt niks ervan als je die Leave in maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey meid hoe is het?
    Wat leuk dat je natural gaat.
    Ben nu zelf ongeveer 20 weken post relax, heb al ongeveer 4 mnd vlechten in mijn haar en vind het heerlijk. Mijn haar is gegroeid en voelt lekker dik aan. Ben aan het overwegen om ook LTT te ondergaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @fab
    Nou meid
    zullen we samen deze weg bewandelen dan????

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jus fijn dat je eruit bent. Snap het uit eigen ervaring heel goed. Ook ik heb deze beslissing een aantal jaar geleden genomen. En als ik weer toe ben aan iets anders met m'n haar zal ik dat zonder aarzelen weer doen.

    Goed dat je zegt dat je relaxed hair ladies niet scot LOL

    Er zijn teveel mensen die zich serieus bezig houden met 'hair politics' compleet zinloos i.m.o.

    xxx,

    D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. D natuurlijk kan ik me relaxed Zeytins niet scotten.Maar ik was het echt zat.

    Ik had een lengte bereikt die ik voor mezelf als onmogelijk zag met relax haren
    En toen wilde ik iets nieuws, een nieuwe uitdaging

    'Hair politics' ik ga stuk hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goed idee, kunnen we elkaar op de hoogte houden en tips geven. ben al fan van kimmaytube, als ik haar video`s zie moet ik altijd aan vroeger denken toen ik een jaar of 7 was toen zag mijn haar er precies zo uit. lang, dik en krullend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Fab mooi
    Niet getreurt schat voor dat je denk heb je je bos krullen weer....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Justherz.
    Is dat jouw echte naam?

    Ik ben de anoniem die op 17 jan. om 12.31 had gepost.Bij "reageer als " had ik een probleem met het selecteren van een profiel, ik probeer het nu weer even hopelijk lukt het nu wel anders doe ik het maar weer onder anoniem, dat ging wel gemakkelijk, haha.

    Hoe gaat het nu met jouw haar, ik ben benieuwd!!


    groetjes en nogmaals succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Haidy
    Zoals je kan zien is het gelukt :)
    Justherz is niet me echte naam maar ik heb het zo eigen gemaak dat familie en vrienden me zo noemen (en ik geef antwoordt ook nog lol)
    Met me haartjes gaat goed alleen maar braid outs
    (update coming up)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your natural hair is so pretty! I agree with you, I won't easily chop off my hair either. I have been transitioning for a year now. I refuse to chop off until I feel comfortable with the length. I want my hair to at least be arm pit length before I cut it. I really am waiting for my natural hair to touch my bra strap before I cut it off. : )

    God bless lovely woman!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow a year Sunny
    for me that wiil be a June
    I can't wait either to be full natural :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw kan bijna niet geloven dat je het doet! Had het niet verwacht, maar wel tof. Ik heb zelf ook al bijna 5 maanden mijn haar niet gerelaxed. Alleen maar gevlochten, gewoon omdat ik niet weet wat ik moet doen :S
    Wel goed van je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aaah thanks Aisha
    Aan een kant is het heel goed dat je vlecht
    zo heeft je haar ook de nodige rust
    niet al te strak doen he, anders doen je meer kwaad dan goed.
    Ik ben nog steeds blij met deze fase:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had een vraagje ik ga zaterdag mijn haren laten relaxen maar laat het doen waar u het vroeger deed. Ze zeiden vanaf 65 euro maar het kost wel duurder als je kroeshaar hebt logies. Maar ik heb 140-150 euro en ik vroeg me af heb ik dan wel genoeg?

    Groetjes Mayra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ Mayra
    Ik denk het wel. Maar ik ga ervan uit dat Virgin kroes haar bedoelt. Ja dat is ietsie duurer dan een Touch up. wat je kan doen is weer bellen en vragen hoeveel Virgin haren kost om te relaxen.
    heel veel succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dankjewel ik ben erheen geweest maar heb me haar nu 1 keer gerelaxed. Maar omdat ik zulk dik kroeshaar heb ik mn krullen nog <33 ben ik zo blij mee :). Het gaat pas weg als ik het de tweede keer laat doen. Ben ik niet van plan. Me haar is nu langer en wat minder dik precies zoals ik wil. Ik ga alleen nog maar mn uitgroei relaxen elke keer. En ben ook niet van plan om me haar te gaan stylen met een tang. Ik ben echt blij dat ik naar de kapper ben geweest. Het is minder een gedoe als ik mn krullen los wil dragen.

    Groetjes Mayra :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ Mayra
    Nou dat is mooi
    Het is echt een verschil van dag en nacht als je krullen iets losser zijn he

    Gebruik je tang alleen voor een speciale gelegenheid en op de laagste stand.
    Dat je alleen je uitgroei relax is een Touch up. dat deed ik ook altijd.
    Heel veel succes en geniet van je haartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haaii ik hoor wel meer mensen zeggen dat je met je natural hair gewoon kan stijlen zodat het ook stijl is maar bij mij kan dat echt niet want ik heb egt volle haren en kroes dus als ik dat stijl helpt egt niet dus ik relax al had ik haren die ik gewoon kan stijlen zou ik ook niet relaxen inderdaad.. zelfs nu dat het relaxed is als ik weer was word het weer kroes natuurlijk niet helemaal maar wel weer moeilijk kambaar enz. maarjaa...PEACE & iedereen succes met zijn haren haha wat voor stijl je ook hebt xx dinaa

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo, een vraagje...Ik heb mijn haar 3 jaar geweaved met een kleine opening aan de voorkant. Mijn haar is ontzettend gegroeid en komt tot mijn bh bandje. Ik was erg aan t twijfelen...relaxen of niet...Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen het te relaxen. Dat komt door alle tips die jij hebt gegeven. Eigenlijk heb je me genoeg zelfvertrouwen gegeven om gerelaxte haren goed te verzorgen. Nou heb ik 1 probleempje . Mij haar is gister gerelaxd. Het was ontzettend bruin (bonkoro). Nu heeft de kapster een kleurspoeling gebruikt, maar dat zal er bij de volgende wasbeurt uitgespoeld worden. Wat kan ik het beste gebruiken om mijn haar (langdurig) zwart te maken en welke behandeling geef ik het meteen na het kleuren om niet te breken, maar wel de kleur te behouden? Je bent een topwijf, ga zo door! Je staat al bij mn favorieten en ik gebruik 'jouw' termen te pas en te onpas (come on people you've gotta prepoo) Mn vriendinnen zijn intussen ook fan!! xxxx Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Ana
    Ik moet zo lachen om die laatste stuk. Klopt helemaal dat zeg ikzelf ook, ook in me hoofd als ik iemand zie die het echt nodig heeft ( LOL )

    Maar terug naar je vraag
    Een ding: laat je relax haren maar kleuren /spoelen bij de kapsalon want dan weet je dat het in ieder geval goed gedaan wordt.Zulke behandelingen laat het over aan een professional. Vraag je kapster dan welk shampoo en conditioner ze voor je gekleurd haartjes gebruik en ga ermee thuis verder op je wasdagen zodat je nog langer van je kleur kan genieten.

    Ik ben blij dat je zoveel vertrouwen heb gekregen door Kara-zeytin om voor relax te kiezen. Echt het doet me goed want daarvoor doe ik. Ik kan niet wachten om 3 jaartjes Naturel te zijn.
    Jij en je Girls heel veel succes op jullie haarreis steun mekaar en niet gaan experimenteren met jullie haren

    En.......Prepoo ze he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Kara -Zeytin
    ik hou echt van je blog hij is fantastisch!
    maar ik heb NL mijn haar relaxed en een klein stukje op mijn voorhoofd is verbrand het doet zo ontzettend veel pijn!
    heb je soms geen tips voor de pijn en littekens de zouden kunnen kome?
    groetjes Aminata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Aminata,

      Ooh dat doet zeer!!!
      wat ik je zou aanraden is laat het met rust niet eraan zitten en plukken. Als je van plan bent om je haren te wassen, super voorzichtig zijn op die plek, gewoon water erover heen laten stromen. Pas als het opgedroogd is en het makkelijk los laat kan je het verder verzorgen. Die brandplek zal in het begin duidelijk zichtbaar zijn maar langzamer aan zal het helemaal verdwijnen. het komt goed. Nu dat het pijn doet kan je in de avonduren kokos olie op een wattenbolletje zetten en dat lichtjes op de plek aanbrengen.
      Als je thuis relaxed moet je een Neutralizing shampoo gebruiken en tenminste je haren 3 of 4 keer wassen als je de relaxer uitwas en dat doen zonder dat je je hoofdhuid (open )krab, alleen je vingertoppen gebruiken, De laatste shampoowas laat je tenminste iets van 5 minuten in je haren en dat volg je op met een goede Deepconditioner.
      Volgende keer vet je je hoofdhuid goed in voor dat je de relaxer aanbrengt zonder het in te masseren. En zet de relaxer eerst niet direct op je hoofdhuid later pas.
      Oke meid
      Succes maar het komt goed :)

      Verwijderen
    2. Ohja dankjewel meid
      Heel fijn om te horen dat je de blog fantastisch vindt
      echt waar, super :)

      Verwijderen