zondag 12 september 2010

Heerlijke (na) spoelingen

Hee zeytins
De laatste tijden doet Blogger heel gek bij mij weet niet wat er aan de hand maar ja.......

Zoals ik al liet weten heb ik een paar hele leuke tips voor jullie en ik heb ze allemaal gedaan en ik moet zeggen ik ben dol op ze.
Kruidenspoeling voor je haartjes.Daarover hebben jullie zeker het een en ander gehoord toch?En hoe goed het allemaal is.Het is niks anders dan een thee of een kruid spoeling.Je kan het na een Shampoobeurt en voor je Deepconditioner doen.Of als laatste spoeling.Ik heb ze allebei gedaan

Hier zijn enkele Herbal Rinses dat je zeker moet doen en als het kan moet blijven doen.Enige wat je nodig heb is je waterkoker en je thee.Je thee laten trekken,afkoelen en spoelen maar :)

1De welbekende zwarte thee die staat bekend om het afbreken en het uitvallen van je haartjes tegen te gaan.Er zijn tal van Youtube reviews hierover en ik heb het gedaan.Hij is goed maar ik moet zeggen het maakt me haartjes iets stroever.Het lijkt op het een lichte protien behandeling.Ik laat het iets van 20 min inwerken,lichtjes inmasseren, dan spoel ik het uit en volg het op met een moister DC.Ik gebruik de Turkse zwarte thee

2.Mint thee wat kan ik zeggen van deze spoeling lekker,verkwikkend en verfrissend je voelt het echt op je hoofdhuid werken.Heerlijk op warme dagen als laatste spoeling.

3.Brandnetel thee.Yep Brandnetel thee.Je leest het heel goed.Het is zelf wetenschapelijk bewezen dat het de haargroei bevorderd.Nee het brand,jeuk en prikt niet.Deze is veel zachter dan de zwarte thee.Heb het als laatste spoeling gebruikt.3 zakjes voor 1 liter water(verkrijgbaar bij Kruitvat)

4.Groene thee.Van deze gebruik ik de Chinese Thee (gedroogde bladeren) 1,5 eetlepel voor een liter gekookt water,deze is ook een lichte protien voor mijn haartjes het opvolgen met een Moister DC(Verkrijgbaar bij de Chinese Toko)

Haaruitvalmix
Deze mix heb ik gehaald op de Albert Cuyp bij die Natuur winkel,ik heb het nog niet gebruik en er staat ook niet wat voor soorten thee of kruiden inzitten.(Er staat geen ingr.lijst op)Je kan het ook als thee innemen.Spannend.

Andere heerlijke koude naspoelingen die ik doe,maar geen geen thee spoeling zijn,zijn de Appelazijn spoeling ,Rooswater spoeling en de Honing spoeling.
Al deze spoelingen hebben zeker een bijdrage geleverd,want op dit moment heb ik geen haaruitval en niet of nauwelijks haartjes die afbreken.Terwijl ik deze week al 12 weken post ben.......Ciaaaooox

7 opmerkingen:

  1. hi, ik heb last van haaruitval de laatste tijd,

    welke kruiden zitten in de Haaruitvalmix?

    groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai anoniem
    Zoals ik hierboven heb aangegeven:Ik weet het niet wat er allemaal in zit en heb het ook nog niet gebruikt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag het wel als ik van de week ga.Zoals maxima zou zeggen "een beetje dom"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dan wacht ik nog even........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brandnetelthee drink ik al heel lang. Is heel erg goed voor een mooie zuivere huid. Het werkt namelijk bloedzuiverend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal het weer innemen dan
    Maar het is niet lekkerrruh :(

    BeantwoordenVerwijderen