zondag 13 juni 2010

Week 25:Gespleten haarpunten knippen


Lieve Zeytins hier weer een update van wat er gaande is. Heb de twistjes eruit gehaald en haren gewassen. Tijdens het Moister en sealen vandaag keek ik heel goed naar me punten en ik vroeg aan mezelf: wanneer heb je voor het laatst je haarpunten geknipt? Ik keek op de kalender en dat was op 23 December 2009. De dag dat ik voor het laatst een Touch up gedaan had. Vandaar dat me haarpunten wat ruw aanvoelen. Tijdens het kammen leek het alsof ik klitten bij me punten had maar ik zag niks.
Nou!! Me stoel gepakt ben voor het raam gaan zitten (voor het licht) heb me haren in 4en gedeeld. De delen waaraan ik niet werk vast gemaakt. Gelukkig is me haar lang genoeg van achteren want ik hou het haar tegen het licht zodat de haarpunten heel goed zichtbaar zijn. Dan doe ik de "Search and Destroy methode''. Dat betekent dat ik op zoek ga naar de gespleten haarpunten en die tenminste 1cm afknip. Elk haarpunt dat lichter of dunner is dan het gehele haarstreng knip ik ook ervan af. Ik neem echt de tijd hiervoor. Geloof me ik heb er heel wat gevonden. Sommigen zien er zo eng uit. Zo heb ik een paar haarstrengen gevonden die op 6 verschillende plekken zijn gesplit.

(KLIK OP PLAATJE)
Hier een plaatje van hoe gespleten haarpunten eruit kunnen zien. De meeste die op het plaatje zijn heb ik echt terug gevonden hoor!!!
Zo zie je maar, Moister en Seal, Deep Condition zovaak als je wilt maar je komt toch aan gespleten haarpunten. Maar ik denk dat het ook komt doordat ik vaak nepvlechten inzet en en die nepvlechten vaak onderdompel in heet water samen met me haar. Gelukkig hoef je maar een goede, scherpe schaar te hebben, dat is ook belangrijk dames gebruik geen botte schaar of de keuken schaar of de schaar waarmee je knutsel. Want dat leidt ook tot gespleten haarpunten. Koop een schaar dat exclusief is voor je haartjes. De mijne heb ik gehaald bij Kruitvat. Tijdens het uitkammen van de punten met me dunne kam ging het veel smoother en me punten voelen weer wat gladder aan. Klaar:)
Zeytins knip ze eraf he.................Ciaaaooox

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen