zondag 27 juni 2010

Eerste van 2010


Lieve Zeytins...schatjes van me hoe is het met jullie?
Gaat het lekker?
Hopelijk van wel en met dit fantastisch weer kan het bij mij helemaal niet meer stuk gaan Heerlijk :)

Het spijt me dat ik nu pas ermee kom. Ik heb afgelopen Donderdag me eerste relaxed van het jaar gedaan. Zou het eerst Zaterdag doen maar kon ertussen schuiven van me kapster
ze was echt geschrokken van hoeveel uitgroei ik had.

Dames ik heb een verhaal voor jullie want dit had ik nooit meegemaakt. Me kapster zei tegen mij ik ga je haren niet inrollen nadat ze de relaxer (Affirm Regular) eruit had gewassen,
want de rollers die we hebben zijn niet groot genoeg voor je haarlengte en plus je haar is heel erg dik geworden. Oke . Ik vroeg dan: want ga je doen?
Ze zei: Ik ga je haren naar achteren kammen en zet ik je zo onder de droogkap oke. Ik maakte me niet druk want ik vertrouw haar blindelings. Alleen verrast van de nieuwe stand van zaken.
Zo gezegd een wrapdoekje op me haren strak gebonden en na een één uur zitten was ik nog steeds niet droog. Midden/kruin van me hoofd was nog heel vochtig, Het haar in 2en verdeeld klemmetje aan elk deel gezet nog een half uurtje. En nog steeds was ik niet droog, maar koel
ze zei we gaan je uitfohnen. Ik was bang....echt bang dat ze me past gerelaxed haar erzo zou uit trekken, want dat had ik nog nooit gedaan. Had altijd een wrap na het inrollen.Ze zag het aan me en ze wist meteen wat ze tegen me moest zeggen om me te kalmeren.
Ik heb zo een vertrouwen in haar echt maar door dit hele onbekende routine was ik toch van slag. Na iets van een half uurtje uitfohnen wat ze overigens fantastish kan (het zit zo in haar vingers meiden echt) hebben we getangd en gepunt.Nadat we klaar waren zei ze je haar is heel dik geworden. Tijdens het wassen moest ik het uitwringen. En dat is het met stretchen dames. Je haar wordt er voller en dikker van. Wat ons ook is opgevallen is dat me haar lichter is geworden, wat ik opzicht niet zo erg vind.

Hoe me haren nu langer en voller is geworden is de prijs ook hoger geworden want ik betaal nu €90 voor een realxed beurt . Dit haar gaat me meer en meer geld kosten. Maar ja het zij zo.
Op dit moment doe ik niks anders dan Moister en Sealen met KeraCare Hair Dress en Kokosolie. Ik doe het niet elke dag want wil het haar niet verzwaren. Elke avond wrappen, wissel het wel elke keer van richting. Kokos olie .....jullie moeten het echt hebben dames. Echt een klein beetje ervan gebruiken na een relaxed beurt, ik zweer erbij.

Dat was het weer Zeytins. Ben volop aan het genieten van me haartjes. Aan me nieuwe volgers zeg ik welcome en dankjewel voor het volgen.....Ciaaaooox

(Foto links: een paar minuten (leest uren) voor me relaxer)

10 opmerkingen:

  1. In een woord geweldig!

    Ik zelf was natuurlijk allang overtuigd dat relaxed gezond haar zeker mogelijk is. Maar jij bent het ultieme bewijs daarvan ;)

    Take care schat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh dankjewel lief
    Ik doe me best

    Hoe gaat het met de jouwe,
    zie je al wat vooruitgangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, what a pretty, long and healthy hair. Ik ben spraakloss, ga maar zo door, meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee echt prachtig!

    Mijn haar gaat hard, hoop dat het zo blijft :)

    In augustus is het een jaar dat ik ben begonnen met laten groeien. Ik schrok toen ik laatst naar de foto van augustus 2009 keek. Mail je binnenkort een update.

    X,

    D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa op foto's zie het verschil pas,Ik zelf geloof het niet dat mijn haar zo gegroeid is
    Heel gek is dat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik je zo hoor ben je erg tevreden over je kapper. Ik ben niet echt tevreden over de mijne, m'n haar doet ze goed, maar met een ongelofelijke air en ze roddelen over je waar je bij staat...
    Mag ik vragen bij welke kapper je gaat en hoe ze heet?
    Groetjes Gies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmmmmm dat is erg
    Ik doe/deed me haar bij Cosmé in de Eerste van Swinden straat (Dappermarkt) Vraag naar Sherryl. Audrey is ook een goede kapster
    Heel veel succes en hopelijk bevalt het je:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thanks! Ik heb gebeld en heb zaterdag een afspraak staan. Hoop dat ze me kunnen helpen, ik wil namelijk overstappen van curly naar relax.
    Ze klonk in ieder geval een stuk behulpzamer dan dat ik gewend ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Gies
    Mooi Hopelijk ga je tevreden uit de salon :)

    BeantwoordenVerwijderen