vrijdag 26 maart 2010

Hair FAQ

Hee Ladies

Ik ben getagged door FreshDimez en dit zijn de vragen die mij het meest worden gesteld over mijn haren

1.Q : Kara-zeytin hoe spreek je dat uit en hoe ben je op die naam gekomen.
A: Zo spreek je het uit "Kara-zee-tien" en zoals jullie zeker weten betekent het in het Turks zwarte olijven. Ik ben dol op zwarte olijven. Kan ze op eten alsof ze popcorn zijn, mits het de juiste soorten zijn he. En Kara-zeytin is mijn koosnaampje want de Hubby die van Turkse afkomst is noemt me zo.

2.Q: Hoe vaak ga jij naar de kapper voor een Touch up
A: Nu dat ik op mijn "Hair Journey" ben zo weinig mogelijk. Vroeger was het wel anders standaard om de 6 of 7 weken voor een Touch up daarna 2 weken later Vitamine beurt. Ik ben al iets meer dan een jaar serieus bezig met me haartjes dat heeft geleid tot maar 4 Touch vorig jaar en nog geen enkel dit jaar en we zijn al in Maart

3.Q: 4 Touch up vorig jaar en nog niks dit jaar hoe doe je dat?
A: Jaa mijn wasdagen en Deepcondition rituelen helpen me. Naar me haartjes goed kijken wat het op dat moment nodig heeft. Mijn Afrikaanse vriendin is ook een redder in nood tijdens het Stretchen. Ik maak het me zelf gewoon makkelijk als me uitgroei te veel en wild gaat doen. Vlechtjes(niet van die dunne he dames) en kwikwiba zijn mijn BFF geen Badhair gedoe voor een paar dagen. Enige wat ik dan doe, is ze om de 2 weken uithalen, me haren wassen, een paar dagen wachten en dan weer nieuwe vlechtjes. Heb ik ze weer uitgedaan ben ik een maandje+ verder.

4.Q: Is lang haar niet veel werk
A: Geloof me het kan echt veel werk zijn vooral op een wasdag. Een voorbeeld: Als ik naar de kapper ga .Mijn afspraak is om negen uur s'morgens en ik loop de salon pas om 4 uur s'middags uit (ookal is het niet druk die dag). Ik noem het altijd een dagje uit :)

5.Q: Naar welke kapper ga je
A: Ik ga al 7 jaren voor een Touch up of Vitaminen behandeling naar Cosme in de Eerste van Swindenstraat dichtbij de Dappermarkt
Haartjes invlechten/Kwikwiba ga ik naar mijn Afrikaanse vriendin (Hai lief)

6.Q: Hoe vaak was jij je haartjes en wat is je routine
A: In de winter 1x per week en in de zomer 2x per week
voor een detail regimen lees hier

7.Q: Wat neem je mee voor je haartjes als je naar het buitenland ga.
A: Als ik vlechtjes/kwikwiba in heb dan is het een satijnen muts en sjaal, puntflesje met kokos- en pepermuntolie en zachte haar borstel en een 2 in 1 shampoo en conditioner formule.
Maar is het relaxed dan gaan mijn shampoo, (Deep)conditioner, Leave in mix, Serum, Olie mix, Moisturizer, Stijltang voor het geval dat ....Haar clipjes of spelden, Satijnen sjaal en muts, Grote kam en Borstels mee. Al het vloeibare en cremetjes en olie in Travil size flesjes. (behalve me conditioners )

8.Q: Maak je weleens gebruik van haarstukken of weave
A: Oja hoor. Weave.Het is wel een tijdje terug dat ik dat in had
wilde me haren niet knippen maar die Rihanna Bob toen ze met "Umbrella" aankwam die moest ik gewoon hebben :)

9.Q: Is je haren van nature kroes
A: Yep van die dikke draden. Type 4b wordt het genoemd

10.Q: Welke relaxer gebruik jij
A: In de salon gebruiken ze al 7 jaren Avlon Affirm relaxer voor mij.

11.Q: Waarom een relaxer en niet Naturel
A:Hmmm om een kort antwoord te geven zeg ik: Nu dat ik bewust zo min mogelijk Touch ups doe geniet ik toch zo nu en dan van beiden:)
Als ik ouder ben ga ik zeker voor 100% naturel.

12.Q: Kleur je je haren en waarom eigenlijk
A: Vroeger was ik verschrikkelijk fantantiek met kleuren.
Kunnen jullie je nog heugen toen die S-Curl hype er was, Bijna elke dame had haar haren kort geknipt en ze had er een kleurtje in, Vaak was het blond of (koper) rood. Je moest eerst je haren bleken en dan werd er een schuimkleur op je haren gezet. Geloof me ik heb alle kleuren van de regenboog gehad. Me haar kon soms heel vettig aanvoelen daardoor (LOL....Those Daaays) Laatste kleurbeurt is iets van 5 jaren terug.

12.Q: Wat is het eerste wat mensen je vragen als ze je haren zien
A: Weet je ik schrok in het begin wanneer men me vroeg of me haar echt is of zo iets zeggen van wat een mooie Weave heb je in. Ik vond het vervelend echt....
Maar nu bij de eerste zeg ik vaker neen om hun reactie te horen om later te zeggen dat het wel echt is. En bij de tweede zeg ik standaard : Ooh dankjewel.... smile:)

13.Q: Welke tip heb je vaker gegeven
A: Op nr 1 tips over droog en broos haar, Droge punten en haar dat makkelijk afbreekt.
Dus mijn antwoordt is Moister Level upgraden en heb je het lang niet gedaan ga punten.

14.Q: Wat is jouw Hair goal qua lengte
A: Nou het gaat niet zo zeer om een lengte. Gezonde draden hebben, mijn haar type beter te begrijpen, mijn twee haar soorten begrijpen en mee werken wanneer ik uitgroei heb. Als ik daarmee lengte erbij krijg is dat heel mooi meegenomen:)

Dat is het zo een beetje dames
(P.S.Op deze foto was ik 2,5 weeks post relaxer na mijn laatste Touch up) Ciaaaooox

17 opmerkingen:

  1. Your hair is gorgeous and defineltly my dream length... it's taking so long to get there!
    Would you be able to but a space between the periods? the translator can't pick up all the words stuck together. thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Dope hoor! Echt heel leuk gedaan. Wist niet dat je ook naar Cosme ging?! :D Kwam daar vaak bij F de herenkapper om op te scheren.

    Grappig om te lezen dat je S-curl hebt gehad zeg!!

    Ik kom later nog even naar de pic kijken..want er is wat met blogger aan de hand nu :/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa F is echt een aardige vent
    altijd in voor een babbeltje

    D...S-Curl tijd was ik echt de bomb met me jongens kop(LOL)
    Moet een scanner halen zodat ik een paar foto's kan laten zien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haay,

    Je kan zien dat je je haar goed verzorgd, en dat wil ik graag bij alle vrouwen zien die hun haar relaxen. Het is hartstikke fijn om verzorgd gerelaxed haar te zien, zonder beschadigingen (wat meestal het geval is bij gerelaxed haar). En ik ben op dit moment ook bezig met mijn haar intensief te verzorgen. Ik ga zeker abonneren op jouw blog, want ik kan ook wat tips gebruiken!

    Liefs, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Lisa :)
    Aaah,Dankjewel voor je compliment en dat je me volgt,heel lief van je
    Ja dat wil ik ook vaker zien van die mooie relaxed of Naturel haren met een gezonde glans prachtig
    Daarom ben ik blij dat je aanboord bent
    Heb je tips,hou die niet voor je zelf he (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. k wil ook me haar als jou relaxer , verkoop je die ook in de winkel/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb me haar nu ook natural , umh verkopen jou relax ook in de winkel normaal ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Mshyaliah

    Die relaxer dat ze voor me gebruiken kan je heel moeilijk vinden in gewone winkels.
    volgens mij wordt het alleen maar voor en door kapsalons gekocht/verkocht

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Monica
    Ik begrijp je vraag niet
    bedoel je of ze die relaxer ook in de winkels verkopen.Neen het wordt alleen maar in kapsalons gebruikt of verkocht
    Het is heel moeilijk om het in blackhair winkels te vinden. Maar je kan het proberen te vinden je weet maar nooit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik had een vraagje?
    Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een vitamine behandeling en vitamine behandeling en rollen? Bedankt voor uw tijd!

    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Anoniem
    Hopelijk is dit wat je bedoelt

    Maar een vitamine behandeling is wanneer je een Deepconditioner sessie doet.Eerst een Protien conditioner en later een moister conditioner.Soms met toegevoegde olie.

    En rollen is wanneer je Haarrollers in je haren doet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. von kommst du? ich will so gern deine post und comments hier lesen aber ich versteh eure sprache nicht :(
    wie hast du das gemacht? ich will auch so lange haare. hast du relaxer benutzt? welche produkte hast du benutzt?
    mega lieben Gruß xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai hai
    Sorry but i can't understand you either
    But yes i've used relaxer always at the salon. The brand was Affirm relaxer. For more info about the products check out my regimen at the hair links sections
    Happy Hair Growing

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vroeg me af: Hoe vaak laat je je puntjes per jaar knippen/na hoeveel maanden?
    Ik zie het nergens staan op de site.

    Maakt het qua haartype ook uit hoe vaak je je haar moet knippen? want ik heb haartype 3c krullend kroeshaar. Moet je dan ook aangeven hoeveel cm je eraf wilt bij de kapper? Of weten ze wat ze precies moeten doen? Ik vraag dit omdat ik bang ben dat ze er misschien toch wel iets van 10 cm eraf halen. En moet je haar eerst gestijld worden of in twists gedaan worden?

    Neem me niet kwalijk voor al deze vragen. :$

    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Janine
      Toen ik relaxed had deed ik dat na elke touched up en dat deed ik op het laatst elke 6 maanden
      en nu dat ik Naturel ben, heb ik niet meer zo een drang om het bij de kapper doen, ik doe het zelf, de search and destroy methode.

      Verwijderen
    2. En een goede kapster weet wat je bedoel met punten.

      Verwijderen