maandag 15 maart 2010

Black Soap (Dudu-Osun)



Kijk wat de Hubby voor me heeft meegenomen uit Ghana. Black Soap elk stuk iets meer dan 1000 gram.

Maar wat is Black Soap nou eigelijk? Black Soap is een handgemaakt zeep van
o.a (kook) Bananenschillen, Bananen bladeren, Palmboom Bladeren, Cacaoschillen, De Sheaboom- en de welbekende Agow boomschors en Glycerine. Dat zijn de hoofd ingedrienten.


Alles wordt op een speciale manier gekookt met water. Daarna wordt er ook olie ingezet waaronder Unrifined Sheabutter, Cacaoboter, Palmolie en Palmpit olie. Elk west afrikaanse land doet het op zijn manier en gebruik net dat ene ding meer, wat ze heel veel in de regio hebben. Het komt voor dat de ene zeep lichter is dan de andere, dat heeft te maken met hoelang men de (kook) bananenschillen heeft geroosterd. Omdat het puur natuur is, kan het best wel kruimelig zijn, raar uitzien, voelen en ruiken. Black Soap is zeer geconcentreed. Het helpt o.a tegen Acne, Psorias, Eczeem, een vette/onzuivere huid en Hoofdhuid problemen.
Het is het product tegen Acne. Echt perfect in combinatie met Sheabutter voor dagelijkse gebruik.
Ondanks alle olieen en vetten die er in zitten kan deze zeep heel veel schuimen. Maar vergis je niet het wordt aangeraden om het niet elke dag te gebruiken, want het kan de huid toch uitdrogen?!?(raar he)


Het zijn grote stukken dus het logisch om het in kleine stukjes te gebruiken.
Mijn Afrikaanse kapster(die mijn haartjes voor me invlecht) zeg dat ze het makkelijk vind om het in kleine stukjes fijn te hakken of raspen, daarna in een flesje te doen en dat vullen met water. Dat lijkt me veel handiger en als je wilt kan je een paar druppels essentiele olie in doen om de geur een beetje te maskeren.

Gelukkig hij is zo slim geweest om deze scrubnetjes bij te kopen want elke keer: Schaaaat kan je me rug voor me doen Alsjebliiiieeef
(LOL)......Ciaaaooox

4 opmerkingen:

  1. Wat veel!

    Toevallig heeft Serena hier net een handig stukje over geschreven:

    http://www.beautylab.nl/2010/03/alles-over-african-black-soap.html

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is het enige wat ik gebruik onder de douche. Jaar in jaar uit! In mijn natural days gebruikte ik het ook als shampoo bar. Zacht en soepel werd mijn haar ervan. Zal eens proberen hoe het werkt op relaxed haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf me haren er niet mee te wassen
    ben bang dat het een klittenboel wordt
    maar ook door alles wat er inzit he

    BeantwoordenVerwijderen