zaterdag 16 januari 2010

Winter(detail) Regimen en Producten


Deze winter zo ga ik te werk

Donderdag Avond:
Prepoo Overnight (Altijd)met Oliemix.
Veel uitgroei mix met Conditioner.

Vrijdag:
Wasdag.
Maak me haar compleet nat (ik sta onder de douche)
Shampoo 2x.
Uitspoelen.
(Is het nodig Appelazijn spoeling Ong 3 min.inlaten)
Uitspoelen.
Moister DC met olie (Soms met olie mix of alleen met Kokos of ExtraVergine Olijfolie)
(0- 7 weken post relaxer, Lichte Protien DC elke week op volgen met Moister DC)
uitspoelen.
Haar wrappen met handdoek voor 5 Min om overtollig water op te nemen.
Leave in en haar serum in doen.
Pas relaxed gedaan haar inrollen
Veel uitgroei haar in 4 vlechtjes en Airdry.
(Soms: op pinnen en doek erop )
In de avond uren nog niet droog) 40 min.onder droogkap op medium.
Moister en Sealen met Kera Care Hair dress en Olie.
Over 5 weken post hoofdhuid lichtjes invetten met Castor Olie .

Pas gerelaxed haar altijd in wrap.
Over 7 weken post relaxer in 4 staartjes of Crosswrap .
Baggy wanneer ik over 7 weken post bent (als het nodig is).
Satijn Sjaal en Bonnet onder me muts, in en rond het huis en naar bed.
Me haar showen /stijltang gebruiken "Only On Special Occasion".

Producten die ik op dit moment heb en gebruik totdat ze op zijn
Shampoo
  • Anti klit Baby shampoo
  • Yellow Repair Deep Clean
  • CON(Creme Of Nature)Ultra Moisturizing (orange)
  • CON Detangling shampoo (Blauw)
Conditioners:
  • Inecto Pure Coconut Infusing
  • Kera Care Humecto
  • CON Moist.Extreme Conditioner
  • ORS Hair Mayo (lichte protien)
  • IC Deep penetration creme conditioner
  • Herbal Essences Hello Hydration
Leave in
  • AtOne
  • Paasha's Touch

Olie dat bespaar ik jullie wel ( LOL )
Mijn Touch up doe ik altijd bij de kapper.
Ik probeer zo lang mogelijk te strechten om me haartjes de nodige rust te geven.
Met nepvlechten kom ik een heel eind. De langste wat ik ooit gedaan had was 15 weken.

De Stijltang laat ik zo lang mogelijk liggen ik doe liever de Saran Wrap

Haar tabletten zijn mijn BFF. Ga de jouwe halen wat ze helpen echt.
Drink heel veel water/Thee (Groene, Kamile of verse pepermint thee heerlijk)

Dit is een lap tekst en uitleg meiden.
Hopelijk is het (ietsie) duidelijk voor jullie wat ik allemaal thuis doe .......Ciaaaooox

4 opmerkingen:

  1. Thanks babe! Ik vind jouw blogook zo leuk. Elke keer als ik het gelzen heb, ben ik weer gemotiveerd om wat beter voor mn haar te zorgen. Mijn haar breekt als een gek!! Dus vanavond maar weer even een oliemaskertje onder de kap :S
    De dag dat mn haar niet meer breekt..... zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You're welcome hun
    Hoe komt het dat het breekt?
    Fohn/tang je haartjes elke dag
    Is je shampoo niet te sterk?
    probeer een mildere merk(Babyshampoo)
    of Cowash de komende dagen.
    Dc met olie vaker
    is je eetpatroon veranderd?
    Neem je je vitamientjes in?
    Hopelijk krijg je het snel onder controle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoii je hebt een geweldige blog! veel info voor een beginner als ik! Ik heb alleen een vraagje, ik ben net met mijn HJ begonnen en ik gebruik wekelijk ORS hair mayo.. daar zet ik EVCO in en EVOO.. ik zet dan een kap op.. dat gebruik ik dus voor mijn DC.. maar is dat teveel? om dat wekelijk te doen? want ik heb dus gelezen dat dat ook kan zorgen voor product overload.. maar ik heb geen idee of dat echt zo is.. maar is het handig als ik dan dus de hair mayo gebruik om na het uitspoelen ook nogmaals een DC van gemengde olies erdoorheen te gooien?

    Help a sister out :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Tess
    Dankjewel!!!!!
    Als je haartjes er wekelijks, heel goed op reageert, zonder dat het droog /broos wordt, want het is een lichte PROTIEN Conditioner, dan zeg ik ga door..
    Het is wel handig om zo nu en dan een MOISTER DC met olie er achter aan te gooien zodat je balans in je haartjes hebt en krijgt .

    Ik doe het tegenovergestelde als dit jouw geval is.6 of 7 weken na een verse relaxer kan ik geen Hairmayo WEKELIJKS meer gebruiken alleen een Moister DC.

    Hopelijk is het duidelijk zo niet hoor ik het van je
    Happy Hair Journey :)

    BeantwoordenVerwijderen