woensdag 2 december 2009

Wat ik allemaal met ze doe


Ben of was je net al ik steeds op zoek naar die ene conditioner dat alles belooft te doen voor je haren
Het gaat je haren Zijdezacht ,Super zacht, Door kambaar Glanzend, Veerkrachtig, Gehydrateerd, Sterk,Gezond laten uitzien, aanvoelen of maken. Het is goed voor droog en beschadigd haar of goed voor elk type haar
Steeds trapte ik erin en nam ik er eentje mee naar huis hopend dat dit het was, Maar Nope dat was het ook niet en zo bleef ik maar door kopen en kopen. S oms was eentje Muaah en soms was het Wauw, Zezaaam maar de volgende dag was mijn haar kurk en Sahara droog. En wat hield ik over een kast vol met Conditioners die ik helemaal niet gebruik, niet naar omkeek. Veel van ze waren vol, en ik kon het maar niet over me hart krijgen om ze weg te gooien. Maar dankzij het internet ben ik erachter gekomen wat ik met ze kan doen
  • Prepoo met olie(dit is en blijf een zeer belangrijk onder deel op me wasdagen)
  • Een Leave in of Moister Spray van maken (een spray flesje gevuld met bronwater en 1 of 2 kneepjes van de conditioner indoen ook heel goed als je vlechtjes in heb)
  • Je kan kinky twist of een braid out er mee doen bij elk plukje een beetje Conditioner zetten
  • Een Cowash of als ik geen sterke Shampoo wilt gebruiken mix ik het met een klein beetje Baking Soda of appelazijn
  • Make up kwasten ermee wassen
  • Me benen ermee scheren
  • De badkamer ermee wassen
  • Heb ik me dweilen gewassen gebruik ik ze als wasverzachter
  • Als allesreiniger om meubels af te vegen
  • Dit vond ik een hele goede als je honden heb kan je ze ook ermee wassen.
Ik ben al zo lang op me haar reis en een ding weet ik nu heel zeker. Is dat elk haar anders reageert op een conditioner. De mijne vind die van Inecto The Bom en op dit moment kijk ik helemaal niet meer naar een ander .........Ciaaaooox

2 opmerkingen:

  1. Heb jij enig idee wat ik met hairspray´s kan doen die natuurlijk alleen maar natuurlijke ingredieneten bevatten en als basis water hebben?

    Ik he bze enige tijd nog in mijn kast omdat ik z vroeger als moisturizer gebruikte omdat ik fijn har heb maar van mijn kapster is het gebruik niet nodig, en mag ik alleen olie op mijn hoofdhuid smeren anders wordt het teveel.

    Dus i kvroeg me af of ik het misschien door een conditioner of hot oil treatment kan mengen, want ik kan ze gewoon echt niet weggooien ze zijn best prijzig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Anoniem,
    Nu dat de zomer eraan komt kan je het op warme dagen inzetten en je haar in een knotje in doen zodat het haar niet uitdroog.
    Heb je relaxed haar zet het in en wrap het haar.
    Je kan ze ook gebruiken als Leave in nadat je haartjes gewassen hebt.
    of als je wilt twisten of bantou knotjes wilt doen ook goed om het daarvoor en erna indoen.
    Je kan ook omwisselen ene keer spray ander keer olie.
    Een familie of vriendin kan je altijd ermee blij maken:)
    Ik zou het niet door een conditioner of hot-oil doen
    Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen