dinsdag 17 november 2009

Rijst olie


Zoals jullie dames weten ik ben gek op olie en dit keer kom ik met Rijst olie
Eerlijk gezegd ik wist niet eens dat het bestond
Rijstolie wordt gewonnen uit de huls van zilvervliesrijst, het meest voedzame deel van rijst.Rijstolie is rijk aan Vitamine E,Mineralen,Aminozuren,Enzymen en Gamma Oryzanol

En kijk wat Gamma Oryzanol kan doen als je met deze olie kookt:

  • Helpt bij overgangsverschijnselen, zoals opvliegers en wisselende stemmingen;
  • Helpt bij verlaging van het cholesterolgehalte, vermoedelijk door de (her)opname van cholesterol te verminderen, de conversie van cholesterol in galzuren te verhogen en de uitscheiding van deze galzuren te stimuleren;
  • Is een antioxidant en vrije radicalenvanger, met name in de celmembranen en beschermt vetten tegen peroxidatie door bijvoorbeeld UV-straling;
  • Bevordert een goede conditie van hart en bloedvaten;
  • Maakt minder stressgevoelig;
  • Ondersteunt een normale zuurgraad in de maag en heeft een maagversterkend effect;
  • Stimuleert de eetlust en ondersteunt de spijsvertering.
het klinkt allemaal goed maar ik kennende ga niet met deze olie koken want het is voor me haren want ik ben er achter gekomen dat heel veel bekende merken het in hun produkten zetten zoals Nivea met hun Intensive Repair Haarlijn, Herstellende haar masker,Brilliant Blond voor Blondies.Herome die heeft het in hun Mascara(hadden ze een make up lijn?)

Door al het lezen ben ik er achter gekomen dat rijstolie heel goed voor droog en beschadigd haar
Het geeft het haar een diepe voeding en veminderd haarbreuk en het helpt tegen gespleten haar punten.Ik ga het gebruiken als hot-oil treatment :)

Zeep of douche creme waarin rijstolie inzit houdt de huid glad,zacht en soepel.
En Nivea heeft het in hun Lotus & Beauty douche creme

Met andere worden dit is een goede koop ......Ciaaaooo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen