vrijdag 6 november 2009

Het haar stomen

Zoals jullie meiden weten ik doe altijd Prepoo voor elke was, Maar dit keer wilde ik het anders doen. Heb een Hot-oil gedaan( eigen olie mix gebruik)
Daarna heb ik het haar gestoomd. Dit is een zeer effectieve manier om droge haren, droge punten, haarbreuk, haaruitval en beschadigd haar te herstellen.
Het helpt ook tegen haar roos. Gelukkig heb ik op dit moment totaal geen last van deze punten....

Door het stomen gaan je haarschubben (Cuticula) open en daardoor dringt de hot-oil of conditioner beter in het haar, dat weer leidt tot gezonde, sterke en een snellere haargroei. Omdat ik geen stomer heb, heb ik het gewoon onder me droogkap gedaan. Nadat ik de Hot-oil heb ingemasseerd, heb ik een katoenen lap (oude T-shirt in 2en gescheurd) natgemaakt in warm water.Overtollige water uitgewringd (niet te droog), De doek op me haren gezet. Daarop een plastic cap, 30 min onder onder de droogkap op z'n hoogst (70graden).
Toen ik er vanonder kwam, een droge handdoek erover heen gezet, het huis een beetje opgeruimd zodat het verder kon stomen.
Echt ik voelde me hoofdhuid lichtjes bonzen. Me nieuwgroei en haren waren zo zacht. Veel beter dan een normale overnight Hot-oil/ Prepoo. Het haar was ook niet zo nat als ik dacht dat het zou zijn, maar vochtig. Wat heel gek was want het haar voelde zwaar. Droge doek eroverheen en dan naar bed (zonder plasic cap en natte doek)

Vandaag wasdag. En ik heb echt het verschil gevoelt en gezien.
Het lijkt alsof me draden opgezwollen zijn, alsof ik een protien treatment heb gedaan maar tegelijkertijd voelde het heel zacht en gehydrateerd aan. Ook Veeeeel minder haar verlies deze keer tijdens het uitkammen om rollers in te doen
Ik denk dat dit heel goed zal zijn wanneer je vlechten/kwikwiba in heb
want we weten hoe droog je haren kunnen zijn wanneer je ze eruit haalt
weet je wat ik probeer dat een keertje.

Dus Prepoo met stoom blijft in mijn regimen vanaf u aan, vooral hoe het nu Herfst/winter is...Om de moister er in flink te pompen.Dus stomen, stomen, steamen .......Ciaaaooox

PS :Heb een filmpje check it hier.

6 opmerkingen:

  1. Moet je voor een hot-oil treatment je haar eerst nat maken? en wassen met een shampoo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee...
    neen het hoeft niet je kan,
    maar ik vind het beter om het op droog haar te doen en dan shampoo en(Deep)conditioner te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    waar in nederland word er zo een haarstomer verkocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Mel
    Je kan bij Majuba(Kappersgroothandel)in Amsterdam proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey,
    Heb je bij Majuba geen pas nodig ofzo?
    Ik ben al zolang opzoek naar een haar stomer, en vooral nu het vriest buiten weer. Let me know thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He Nedy
    Nee voor Majuba heb je geen pas nodig
    Althans 2 maanden geleden niet :)

    BeantwoordenVerwijderen