donderdag 15 oktober 2009

Home made essential oils

Omdat me haar zo dol is op olie dacht ik, ik moet een goede mix maken. Een mix dat goed is om DC,prepoo en hotoil te doen, te fohnen, tangen, wrappen of gewoon een beetje shine te geven en me punten te beschermen.

Dus van alles.
Ik wilde niet elke keer zoeken naar die olie alleen voor een onderdeel tijdens me wasdagen
En gelukkig ik heb het en geloof me het doet het.
Dit is mijn eigen KareCare Home made Essential oils. Bij de kapper en op het net heb ik naar de ingredienten kunnen kijken en ik heb ze gewoon in huis.
Dus waarom zou ik €10.30 moeten betalen voor een flesje.

Dit zijn ze :

  1. Zonnebloem (Albert hein)
  2. Argan (bekend als marrocan oil, Morakkaanse, Turkse winkel)
  3. Sesam (Albert hein)
  4. Amla (Blackhair winkel)
  5. Amandel (Kruitvat)
  6. Castor/Wonder (Etos)
  7. Jojoba (de Tuinen)
  8. Kokos olie (Afrikaanse winkel)
Inplaats van Argan en Amla hebben zij Pinda olie in hun mix maar die heb ik niet.
dus ik dacht, Ik gooi ze maar erbij want die zijn ook goed voor je haren. Het verbaasd me dat olijfolie er niet in zit, Als deze op is zet ik bij de volgende mix die erbij inplaats van Amla.

Van elk heb ik even veel gezet een volle koffie lepel(Blokker) En goed gemengd met mijn mixer om er zeker van te zijn. Als ik naar die van KeraCare kijk is die veel lichter en het ruikt heel, heel, heel lichtjes naar kokosolie. In tegenstelling tot die van mij die sterk ruikt.

De mix heb ik in zo een handige pomp flesje gezet en ik gebruik het al een week voor alles. Ik voel het echt werken als ik het op mijn schone hoofdhuid zet, Want het tintelt lichtjes. Maak me niet druk want na een paar minuutjes voel ik niks meer. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met het feit dat ik de olie in al zijn (bijna) pure vorm heb gebruikt zonder al die extra schoonmaak die KeraCare heeft gedaan. Je zou denken dat het, het haar zwaar en vettig maakt, Maar nee het haar heeft nog steeds zijn "Commercial Swing" Als je het met mate gebruikt want het is en blijft toch olie.

En wat de geur betreft ik vind het heerlijk, Want het ruikt naar Sesam/Argan en naar Amla en het heeft ook de groene kleur van de Amla.
Dit is nou de olie(mix)dat ik moest en wilde hebben

Heb gister alleen mijn uitgroei uitgefohnd en het haar brak niet af en het was helemaal niet verzwaard en me wrap kwam er perfect uit net als bij de Salon.

Dus dames ik heb het zelf gemaakt en geprobeerd en het werkt goed.
Kijk maar wat je in huis heb en maak je mix.En het geld dat je bespaard kan je mooie make up of een extra satijnen doekje halen (LOL).....Ciaaaooox

(Ik raad je aan om eerst een klein beetje van te maken zodat je het kan testen, Misschien reageert je haren er anders op dan de mijne.....Succes)

7 opmerkingen:

  1. Ik gebruikte Argan olie een tijdje voor mijn gezicht. Houdt je huid echt jong. Maar bij die natuurwinkel waar ik het kocht kunnen ze er nu moeilijk aan komen. Bij welke Turkse/Marokkaanse winkel koop jij je Argan? Bij mij om de hoek hebben ze het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee D
    de mijne heb gehaald bij de morakkaanse (supermarkt) winkel
    in Javastraat(A'dam-Oost) schuin tegenover de Alberthein.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks Jus, ik ben daar vaak in de buurt. Zal even binnen wippen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. you're welcome D
    Als ze het niet hebben zoek verder in andere Marokkaanse winkels want ze koken vaak ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee D
    ze hebben het nu in de aanbieding
    250 ml voor 10 euro

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Late reactie van mij weer lol

    Thanks je bent een schat. Ik ga het sowieso kopen hoop dat het dan nog zo voordelig is. Want deze olie wordt vaak duur verkocht ook bij die natuurwinkel in de Jordaan waar ik het kocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. really want to understand what you are saying and follow your regimen, my hair is naturally heavy and hard(4a)and relaxed but i can't seem to mentain a length. Could you at least please try to write in engligh even if its not so perfect, i will still appreciate it so much. Keep the good work up and i cant wait to have hair like yous, take care. reesi227@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen