dinsdag 15 september 2009

Stijltang



Wat hou ik van dit apparaat want het kan je redder in nood zijn. Vooral na een wasdag of wanneer je een stijl of krullend look snel wilt hebben, maar het kan ook een abuser zijn voor je haren als je het te vaak en verkeerd doe. Sinds Januari 2009 gebruik ik de mijne op een gezondere manier zeg maar. Als ik ga tangen doe ik het altijd op pas gewassen haar en gebruik Heat Protectant.

Zo ga ik te werk. Ik verdeel mijn haar in 4en (werk altijd in parten ) kam het haar heel goed uit met een grote kam. ONDERTUSSEN IS DE TANG AAN. Ik begin achterin, breng Heat Protectant aan bijv. IC Fantasia. Werk vanaf de punten en verdeel het goed. Neem een plukje aan de onderkant en maak de rest van het haar vast met een klemmetje.

Daarna gebruik ik deze borstel ( Bodyshop ) en borstel ik het plukje haar. Dan zet ik de borstel onder het haar.
NU MAAK IK MIJN TANG UIT!!
en wacht ik een paar tellen. Hou het haar goed vast met de borstel en ga voorzichtig zo dicht mogelijk bij de hoofdhuid. Ik ga maar EEN KEER over het haar. De borstel zorg ervoor dat de tang vloeiend over het haar gaat. En zo ga ik door met de volgende pluk en de volgende pluk, totdat ik merk dat ik de tang weer aan kan maken.

Deze tang wordt G-O-E-D!!! heet dus ik zie -  heb
geen reden om meerdere keren over het haar te gaan
Ik ben zeer tevreden met deze. Een min puntje is alleen dat het geen setting - temperatuur  functie heeft.  Alleen aan - uit knop.
Klaar met tangen, een likje kokosolie bij de punten en wrap het de volgende dagen om het stijl te houden.

Merk: Wahl Cutek Ceramic, Hair Straightner
Model: ZX 505
prijs : € 49,95 ( destijds )
Gekocht: Blackhair winkel ( Albert Cuyp Markt Amsterdam )

Er zijn heel veel goede merken daar buiten zoals FHI, CHI, Sedu en Solia Stijltangen
de beste platen zijn Ceramic en Tourmaline
Maak de tang altijd schoon na gebruik en berg het op.....Ciaaaooo

4 opmerkingen:

  1. Oe, die borstel! Is het een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Kizzy
    deze borstel is echt goed
    geen scherpe randjes
    heerlijk om de hoofdhuid te masseren tijdens het borstelen.ze hebben een grotere vierkante die wil ik ook hebben
    alleen wanneer ik uitgroei heb stop ik er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, die stijltang is echt super fijn mijn schoonzusje heeft hem ook. Waar heb jij hem gekocht, heb je misschien een naam en of telefoonnummer van het bedrijf? Ik hoor graag van je! Mvg, C. Velthuis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haai mevr. Velthuis
      Ik heb deze jaren geleden gekocht bij die grote Blackhair winkel op de Albertcuyp markt. ( A'dam)
      Je kan hem ook vinden in kapsalons die ook blackhair producten verkopen

      Verwijderen