zondag 13 september 2009

Melasse in je haar






Wis je dat Melasse goed is voor je haren
dat wist ik niet
omdat ik soms honing gebruik in me prepoo vond ik het helemaal niet gek klinken
Het is een protien produkt dat vol voedingstoffen zit.
Het versterkt het haar en in tegenstelling tot honing maakt het je haren donkerder. Kijk zulke dingens moet je niet tegen me zeggen he want ik ben echt makkelijk te paaien.
Heb deze tip gekregen van een kennis en die zag het bij haar moeder en die had het weer van haar moeder. Ze doet het al van kinds af aan en ze heeft gelijk.
Gister op me wasdag heb ik het gedaan.

Zoals we allemaal weten is Melasse heeel dik en stroperig dus een klein beetje water bij zetten. Niet te veel anders wordt het te waterig. Het haar ook een beetje vochtig gemaakt zodat het makkelijk uitsmeert want anders trek ik mijn pas gerelaxed haar er zo uit. Je kan ook conditioner bij doen maar wilde het echt naturel gebruiken en kijken hoe het zo uitkomen. Heb een relaxed borstel gebruikt. Haren in 4 delen verdeeld. Eerst op de hoofdhuid beginnen, dat ongeveer 30 min.ingelaten. Daarna gewassen met 1x deep clean shampoo en1x moisturizing shampoo. 20 minuten onder de droogkap deep conditioner gedaan een mix van IC DPCM en CON nourishing & strengthening treatment en klaar.






Aidry gedaan in 4 vlechtjes (duurde de hele dag) had geen leave in, in gedaan alleen Hair Serum.



In de avond 20 minuten onder de
droogkap en ik was eindelijk droog




Nog een beetje haar serum in gedaan. Het haar stijl getangd. Klaar met tangen beetje kokos olie gezet over het hele haar meer gefocust bij de punten. De melasse heeft zijn werk echt gedaan. Het haar voelt zacht en sterk aan heel weing haar verlies. Kan makkelijk met me vingers er doorheen. Zal vaker melasse gebruiken want het is een natuurlijke protien produkt.
Mijn melasse die komt uit Suriname....Ciaaaooox

2 opmerkingen: