woensdag 2 september 2009

Hou de Moister op peil

Baggy is een van de (bijna) dagelijkse dingen dat ik met mijn haren doe.Vooral als ik over de 6 weken bent met me relaxer. Deze methode heeft me echt geholpen want zoals we weten kan het haar en vooral de punten super droog worden/aanvoelen, en dat kan leiden tot heel veel gebroken haren en gespleten punten.Voordat ik aan deze haarreis begon wist ik niet dat het zo heette. Maar het is gewoon het zelfde als wat mensen doen die Curly hebben. Een douche cap over je haren zetten. Ik had het jaaaaaaaaren geleden gedaan (zag het bij me vriendin die Curly had) en had ermee geslapen. Me haren waren helemaal nat geworden en ik had pas gerelaxed. Daar zat ik dan met broos haar en kroezige punten. Ik wist echt niet wat ik moest doen....Afijn
Deze douche mutsjes hebben een katoenen bovenstukje en een plastic onderlaag die iets dikker zijn dan de gewone douchecapjes of plasticzakjes.
Als je last hebt van droge punten, kan je alleen je punten doen. Gebruik daarvoor een broodzakje, Zet je haren in een bun en zet 't zakje over de bun.
Een paar uurtjes per dag is meer dan genoeg. En nadeel wat sommige meiden met relax haren ervaren is dat deze methode hun haren net kauwgom/elastiek laat voelen maar dat komt als je het te veel en onnodig doet.
De baggy is heel goed als je  Naturel bent om de moister level op peil te houden.
Dus heb je droog haar en droge punten doe de baggy.
Douche mutsje te koop bij kruitvat voor €2,49......Ciaaaooo

2 opmerkingen:

  1. Ik begrijp niet echt wat je bedoeld met de beschrijving van Baggy.. Wat betekent Bun? en zey je zakje over de bun? Wat bedoel je daar mee? Ik ben erg nieuwsgierig want mijn haar is altijd erg droog.

    Alvast bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Hai
    "Baggy" is een manier om je haar weer wat zachter te krijgen als je last heb van droge haren of punten
    M.A.W.je zet een douchecap over je haren voor een paar uurtjes

    en "Bun" is wanneer je haar in een knotje zet

    Kijk hier rechts bij Labels naar Baggy
    daar vertel ik in details hoe ik te werk ga :)

    BeantwoordenVerwijderen