maandag 3 augustus 2009

Kwikwiba Vlechten





Nu dat ik nep vlechten heb in gezet, hebben ik en mijn haar een beetje rust.Want ik werd gek van al het nieuwgroei.En het is /wordt lekker weer. Dus geen "Bad Hair Day Issue"










Plus kan ik verder Strechten met mijn relaxer. Aanstaande donderdag zal het precies 9 weken zijn dat ik gerelaxed heb.
En zoals we weten kan Kwikwiba heel strak aanvoelen, vooral aan de voor en achterkant, het prikklende jeuk gevoel kan je gek maken in het begin.


Maar met deze tip ben ik niet meer aan het krabben. Ik verwarm ( 2 theelepels) kokos olie ong 40 sec in de magnetron en daarna zet ik een paar druppels pepermint olie bij. Flink shaken en zetten maar.
Ben blij met deze fles want je kan makkelijk tussen de vlechten de olie direct op het hoofdhuid zetten. Gelijk rust door de warme olie...Heerlijk. Wel moet ik het vaker herhalen in een week.
Flesje heb ik gehaald bij de Tuinen het hoort bij een hele pakket (die ik niet gebruik) ben de prijs vergeten het was in ieder geval nog geen  €10....Ciaaaooox

4 opmerkingen:

  1. Hallo Justherz,
    Ik heb nu 11 weken voor het laatst gerelaxed en voor het eerst nepvlechten in om de volgende periode relaxen zolang mogelijk uit te stellen. Ik lees dat je in de periode van het vlechten je haar behandeld met Moister spray en olie mix. Wat voor Moister spray gebruik je en heb je ook meer tips hoe te behandelen met nepvlechten in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaaiiii
    Me moister spray bestaat uit Glycerine en water

    Als ik nepvlechten in heb laat ik ze nooit langer dan 2 weken.
    3 weken kan nog net,langer niet.

    uitgedaan, prepoo, wassen met shampoo op volgen met een deep conditioner een paar dagen wachten en ik zet nieuwe weer in

    check de video's op me pagina voor meer info

    heel veel succes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Leuk artikel! Zou ik toestemming van u mogen om uw bovenste foto te gebruiken in een blogartikel over cornrows (kwikwiba. Jou tip om jeuk te voorkomen zal ik zeker gebruiken! Is pepermint olie ook gewoon bij een blackhairshop te koop?
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai hai

      Sorry dat ik nu pas reageer. Is goed jij mag me foto gebruiken. Ik denk dat je het kan vinden die olie in blackhair winkels zo niet ook in Natuur winkels.

      Verwijderen