dinsdag 28 juli 2009

Rhino Horn /Neti-Pot


Dinsdag,28 Juli 2009

Het was een tijdje terug dat ik een aflevering van Oprah Winfrey samen met Dr Mehmet Oz had gezien en ze hadden het over het menselijk lichaam natuurlijk. En een van de onderwerpen ging over neusspoelingen.
Het zag er heel interessant uit, iets dat ik zeker wilde proberen het scheen te helpen tegen allergie kwalen, verstopte neus en hoofdpijn (iets waarvan ik vaak last van heb. Ik heb een soort van drukking aan me voorhoofd) hetzelfde wat een dame uit het publiek had, Ze mocht het proberen van Dr.Oz en het voelde best wel prettig volgens haar. Tijdens de show zei Dr.Oz dat het een Netipot heet.


Dit is een hele oude traditie dat al eeuwen in gebruik is.
De mijne heb ik gehaald bij de Apotheek wel eerst bestellen en binnen drie dagen was het binnen alles bij mekaar €17,50 incl verzendkosten
Gebruik hem al een jaar en ik moet zeggen het verlicht alles, je ruikt veel beter je voelt je fris op een of ander manier.Het zout moet je heel goed mengen want je wilt geen zout in je neus hebben en het water moet op de juiste temparatuur zijn anders krijg je een prikklende pijn en tranende ogen.
Ik gebruik hem tenminste 3 of 4 keer per week zelf mijn wederhelft is er een fan van.
Je moet je hoofd in de juiste positie zetten anders gaat het niet goed. Oefenen dus.
Je hebt hem in verschillende soorten, kleuren en maten. In glas en porselein maar dat leek mij niet handig vandaar deze van(onbreekbare)plastic, kan ik makkelijk in me koffer gooien als ik mijn zoveelste reis maak. Het is echt de moeite waard.
Voor meer info leest u hier ....Ciaaaoooxxx

(ps: op warme en stoffige dagen is hij voor mij onmisbaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen