vrijdag 24 juli 2009

Castor Olie (Wonder olie)


Vrijdag,24 Juli 2009

Castor olie ik kan het me nog herinneren hoe we het maandelijks moesten drinken om te ontwormen in Suriname (ookal hadden we die niet) die geur uuuuggghhh die was veel sterker toendertijd. Het werd ook in me haren gezet en daarom is het weer terug in mijn lade. En ja ik neem het nog steeds in om het lichaam te ontgiften en ik zet het zelf op mijn wimpers. Ik moet bekennen ik zie echt verschil. Ze zijn veel dikker en voller geworden. Merk het pas goed als ik mijn mascara op zet.


Castor Oil zet ik heel lichtjes op mijn hoofdhuid en haarpunten als ik het haar gewassen heb (wanneer ik ong.5 weken oud ben met een relaxer). En dankzij dat heb ik meestal gezonde haarpunten en veel uitgroei dan normaal.
Castor Oil maakt dat je uitgroei veel zachter aanvoelt en daarom mix ik het ook met mijn Deepconditioner. Dus wat dikte/volume van mijn haren betreft zit het heel goed met deze olie.

Het is een olie die je ook op het lichaam kan zetten als je last hebt van zeer droge huid. Ik zou het mengen met een ander olie zoals olijf- of kokosoloie, want alleen Castor gebruiken op de huid vind ik het veels te dik.

De Bharco Castor Oil bevat ook Extra vitamine E (altijd goed)
Die kan je in elke Toko vinden die Black Hair artikelen verkoop anders kan je het ook halen bij de Etos onder de naam Wonderolie

Het kan zijn dat je een allergie ervan krijgt, heb dat nooit. Dus test het eerst op je huid oke.

Voor mijn wimpers zo gebruik ik het.
  •  Haal een losse mascara of wenkbrauw borstel bij een make up winkel of gebruik een oude die je heel goed hebt schoon gemaakt.
  • Goed ontsmetten
  •  Zet een beetje aan de borstel ( klein beetje heb je nodig )
  •  Breng het aan op je wimpers
  •  veeg/dep de overtollige olie met een oorwatje af
  •  zet ook een beetje op je wenkbrauwen 
  •  herhaal dit 2x per dag ( thuis aan het niksen en voor dat je naar bed gaat)


Je hebt maar een klein beetje nodig anders gaat het in je ogen en wordt alles wazig en dat willen we niet....Ciaaaooox

28 opmerkingen:

  1. Hey girl,

    Ik heb je tip opgevolgd oom caster olie op de hoofdhuid en puntjes te zetten bij relax dat ongeveer 5 weken oud is. Ik heb de caster olie gemengd met kokosolie.

    Had echt uitgroei en het voelde toch zacht aan heb vorige week gerelaxed en me haartjes zijn behoorlijk gegroeid ben zo blij....thanx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt waar
    Goed zo meid
    ben ook blij voor je
    Castor olie is echt goed
    blijven doen he....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mm jaaa hoor heb het geprobeert.en warempel je hebt groot gelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mijn vriend hoorde ik ook verhalen; hoe hij vroeger castor olie moest drinken. Nu heeft hij het voor me gehaald...
    Maar we weten niet precies hoeveel je moet innemen voor t gaat werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Daf
    een flinke eetlepel zal zeker voldoende zijn
    wel doen op je vrije dag he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haay

    Ik had een vraagje waar kan je die Castor olie kopen ??
    Alvast bedankt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai
    Bharco Castor Olie kan je vinden in bijna elke blackhair winkel,Maar onder de naam Wonderolie is hij verkrijgbaar bij Etos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haai heb een vraagje ze zegge dat die castor olie helpt voor de haar helpt het dan ook voor de baardgroei testimuleren ????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Anoniem
    Ik denk het wel
    heb rond gevraag en ik kwam er achter dat sommige mannen kokos of olijf olie in hun baard masseren(als een mask) dat effe inlaten voor een tijdje, Het weer uitspoelen/wassen
    en weer heel lichtjes indoen.
    Dus je kan het zeker proberen met Castor of met een van deze twee oliën
    Veel succes met je baardgroei :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoeveel gebruik je ong. voor je NG en je punten? Ik wil graag beginnen ermee, maar heb nu NL haar en ik draag het elke dag los. En als ik olie zet "danst" het niet meer :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Poes
    je hebt maar een klein beetje nodig. Alle olieen moet je met mate gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Justherz,
    Ik ben Anna, volg je ook al een poos.
    Ik heb een nieuwtje voor jullie.
    Kruidnagel stampen, hoeft niet fijn, als ze maar even gebroken zijn en in olijfolie zetten.
    Ook goed voor de haargroei. Heb ik van een Marokkaanse vriendin. je ze ook in kokend water zetten en in je haar spuiten.Je moet die geur wel lekker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Anna
    Haaaiii
    Weet je, van de week las ik een artikel over Kruitnagel en haargroei. Ik was een beetje sceptisch, maar nu dat je het aangeeft ga ik er dieper in kijken dan
    Kruitnagel ruikt sowieso lekker
    Ben dol op home made mixjes
    Dankjewel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Anna
    En dankjewel voor het volgen he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nu dat ik alle reacties lees wil ik het ook eens proberen
    mijn haren zijn best wel droog en dood en groeit ook bijna niet.groetjes @konijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Konijntje
    Ga maar gauw je flesje halen
    Het doet echt wonderen :)
    Haal ook maar gelijk je Protien en Moister conditioners.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Justherz,

    Je hebt echt een hele leuke site!
    Ik kan er echt heel veel van leren en heb dingen ontdekt die ik helemaal niet wist heel erg bedankt voor je tips en ga zo door! <3<3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haaay Justherz

    Ik heb een klein vraagje, heb jij al een keertje castor olie met kokosolie en extra virgin olijfolie gemixt en voor je haar gebruikt?

    Want ik ben namelijk gister op het idee gekomen om alle 3 te mixen na het wassen van mijn haren..

    weet je hier misschien meer van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaaay:)

      Het is geweldige mix
      heerlijk om als hot-oil of prepoo te doen,
      of zet van elk olie een eetlepel in je deep conditioner
      je haar zal dansen

      fijne haarreis :)

      Verwijderen
  19. Hey! Ik ben net een webshop met castorolie producten gestart met o.a. castor olie vermengt met kokosolie op castorolie.nl. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik mezelf in dit stukje onder de aandacht breng :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet, als ik het niet oke vond had ik je bericht niet geplaatst :)

      Verwijderen
  20. hejj!
    een klein vraagje, heb het nu in mijn haar, maar moet je het in je haar doen en dan ermee slapen en in de ochtend uitwassen, of moet je het uur of twee in laten werken en dan uitspoelen..
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hangt helemaal van jouw af, ik slaap er af en toe mee als ik een hot- oil doe en was het daarna uit.

      Verwijderen
  21. Hey, ik heb net me castor olie binnen. En zal het proberen, maar waarvoor is het goed om intenemen? Want hoor ook dat mensen het slikken

    BeantwoordenVerwijderen
  22. is het normaal dat het een rare geur heeft, net een sigarettengeur merkt mijn vriend op, verder zeer hydraterend...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Reacties
    1. Hai je kan Castor olie bij bij elke black hair toko vinden
      ook bij de Tuinen die nu Holland & Barret heet
      en bij Etos onder de naam Wonderolie
      Succes

      Verwijderen