maandag 22 juni 2009

Heerlijk

Woensdag,8 April 2009
Vanochtend wakker geworden met een zere keel alsof ik kou gevat heb, Het zal zeker aan het weer zijn. Dan is het warm dan weer koud. Trouwens het is bekend dat APRIL DOET WAT HIJ WILT DUS . Ik ga nooit naar buiten als het frisjes is zonder sjaal zelf in de zomer ook niet (heb er altijd eentje in mijn tas) en gelooft het of niet binnenshuis heb ik zelf een sjaal om (erg he). En dat maakt me nog vatbaarder want een keer naar buiten zonder sjaal heb ik het vreselijk koud ook al heb ik een dikke jas aan.

Vandaag is mijn shampoo wasdag want gister had ik mijn Prepoo gezet wat trouwens mijn haar heerlijk zacht heeft gemaakt dus ik ben tevreden.

Zo ga ik te werk als ik mijn haren was
*Haar volledig nat maken (sta onder de douche)

*Beetje shampoo in mijn handen doen, wrijven en dan in mijn haar goed masseren merk wel of ik nog een beetje nodig heb. Meer op de hoofdhuid focussen niet te veel druk op zetten en ook niet met je handen te veel over je haren gaan en zeker niet je nagels gebruiken.

*Goed uitspoelen als het nodig is nog een 2de keer shampoo in doen.

*Zet je conditioner in. Begin bij de punten en werk naar boven toe. Goed in masseren en weer focussen op de hoofdhuid. Uitspoelen

*Nog een keer Conditioner maar deze keer laat je het wat langer inzitten.

*Ik laat de mijne een uurtje met een plastic cap op. En doe wat schoonmaak in en rond het huis. Je kan ook onder de droogkap voor ongeveer 15-30 min.

*Uitspoelen niet veel over het haar gaan met je handen want het haar is super zwak als het nat is en breekt makkelijker af. Neem een grote kam en probeer het haar vanaf de puntennaar boven toe te kammen (terwijl je onder de douche sta ) om klitten uit te halen heeeeeeeeel voorzichtig

*Haar deppen. NIET wrijven met je handdoek daardoor breekt het haar ook af. Haar
inwikkelen in doek zodat het de meeste vocht op kan vangen.

*Als het haar handdoek droog is zet je Leave ins in. Het mag ook een beetje van je conditioner zijn maar vermengd het 1 op 3 met water. Leave ins zijn goed om het haar pluis vrij te krijgen en je haar schubben te sluiten.
Je kan het haar laten drogen door het te laten hangen of je kan onder de droogkap. Als ik pas gerelaxed heb zet ik rollers in, En als ik 4-8 weken verder bent doe ik me haar in 4 losse vlechten en laat het zo drogen 99 % van de tijd. Als het bijna droog is of het wordt te laat doe ik het verder met de fohn MAAR op de koele stand. Probeer zo weinig mogelijk warmtebronnen te gebruiken. En dan dan stijl je je haar verder

Heerlijk zo een wasdag. Ik kijk elke weer naar de volgende wasbeurt. En dat is Zaterdag en die wordt een Conditioner wasbeurt ook wel een Cowash genoemd ........Ciaaaooo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen