maandag 22 juni 2009



Vrijdag,15 Mei 2009

Op dit moment als ik mijn haar (reis) een cijfer moet geven van 1tot en met 5 geef ik het een 4.7 (altijd is er wat he)
Ik heb het onder controle maar soms wordt ik er moedeloos van vooral als het koppig doet. Of als ik veel haaruitval heb, niet afbreekt maar uitvalt dat zijn twee verschillende dingen.
Haaruitval is wanneer je lange strengen haren heb met een witte bulp (zeg maar wortel). Dat is niet erg want een gezond mens verliest 50-100 haren per dag. Ik vind dat veel, ben zo gierig voor mijn haar, niet eens eentje moet ik zien...onmogelijk natuurlijk. Dat wilt zeggen die heeft zijn tijd gehad (als je gezond bent )

Als je ERG ziek of geweest bent en zware medicijnen gebruikt is het een ander verhaal, Dus geen reden voor paniek bij de eerste.

Als je haren breekt (dus kleine stukjes zonder die witte bulp) dan heeft je haar echt je aandacht

Als je dat heb kan het aan verschillende oorzaken liggen
Je haar is droog.....punt uit.
Je hebt net een relaxed gedaan en verder niks aan gedaan met alleen rollen/wrappen kom je niet ver.
Veels te veel warmte bronnen gebruikt (Fohn en Tangen )met of zonder Heat Protectans.
Niet genoeg vitamines in genomen.
Niet genoeg water drinken.
Je eetgewoonte is veranderd.
Of je heb geen tijd, aandacht, liefde voor je haar en je laat alles aan je kapper over of wat voor reden je ook kan hebben of
Simpel weg je hebt geen idee hoe je je relaxed haar moet onderhouden.

Als je naar mijn Regimen / Regels kijkt zie dat ik 2 keer in de week mijn RELAXED HAAR was en Deep Conditioner doe na elke was, En dat heeft wonderen verricht.

Als ik pas een relaxed heb gedaan dan bevat volgende wasbeurt een stevige protien deepconditioner (vitamine beurt )en dat zeker op volgen met een Deep moister Conditioner. Moister en sealen elke dag soms 2x per dag

Als ik het haar Tang wat ik na een relaxed 1x in de week doe, Dan ga ik niet meer dan 1 keer over het haar en zet ik weing druk bij de punten, Voor de rest van de week wrap ik het haar. Als ik uitgroei heb, kap ik ermee en doe ik Bantu knotjes om krulletjes te krijgen ....Ciaaaooo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen