dinsdag 23 juni 2009

Versterkend of Verzachtend





Vrijdag,19 Juni 2009


Weet je dat je olie kan verdelen in twee groepen


In de Protien groep of de Moisturizing groep m.a.w versterkend of verzachtend

Dit heb ik geleerd van een oude vrouw. Ze werk in een natuurwinkel. Die vrouw staat al eeuwen in die winkel. Altijd vriendelijk en hulpzaam naar haar klanten toe. En ik vroeg haar of er een verschil zit in olie want ik wil graag balans in mijn haar. Niet dat ik teveel van eentje gebruik. En ze gaf me een hele makkelijk tip

Olie dat uit een pit komt is een verzachtende olie (Moister) en olie dat uit een noot komt is versterkend(Protien) Makkelijker kon ze me het niet uitleggen...Toch

Vandaar dat ik af wissel met mijn prepoo, hot-oils en Deep conditioner
Pas gerelaxed heb, Kokos olie als prepoo en Deepcondition. 4 tot 8 weken doe ik alleen maar olijfolie om mijn uitgroei behandelbaar te houden .....Ciaaooo:)

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Over de protein groep en de moisturizing groep. In de winkels zie in één oogopslag de moisturizing conditioners. Weet jij toevallig een goede protein conditioner?

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee fabienne

    Ik heb er 3 voor je

    De Hair Mayonaise van Organic Root Stimulator
    die kan je overal vinden en die zal altijd werken bij een ieders haar

    de Keracare Intensive Restorative Masque(Kappers verkrijgbaar)

    Nexxus Emergency is ook goed moeilijker te vinden(heb de mijne bij Albercuyp gehaald)
    ....Maar werkt/pakt niet bij een ieder

    na een Protien cond ALTIJD opvolgen met een Moisturizing conditioner
    anders gaat je haren Superrrr droog aanvoelen

    BeantwoordenVerwijderen