dinsdag 23 juni 2009

Rollen,rollen.Trekken


Vrijdag, 19 Juni 2009

Het haar in rollen als je het gewassen hebt, is een van de gezonde manieren om het haar te laten drogen, en door gebruik te maken van indirecte warmtebronnen (een droogkap bijv) is het haar instaat om meer vocht en een natuurlijke glans te krijgen.

Maar eerlijk ik ben er slecht in. Door heel veel geduld te hebben en geloof me verbreek ik elke keer weer nu mijn persoonlijke record om ze in te doen.
Vroeger was ik er heel goed in ALS het haar droog was. Ik waste nooit mijn haren thuis, ging om de twee weken naar de kapper en als ik thuis was had ik rollers in en het ging veel sneller en makkelijk.
Maar nu dat ik bijna alles thuis doe (ALLEEN RELAX LAAT IK DOEN DOOR ME KAPSTER) heb ik gemerk dat ik er slecht in ben.
De eerste keer dat ik het deed sinds deze haar reis deed ik er ong.2 uren over en ik heb het niet eens afgemaak.
Het wilde maar niet lukken, De rollers bleven gewoon niet inzitten, En me armen werden moe toen heb ik het maar in een staartje gedaan BIG MISTAKE.
Heel veel gebroken haren en klitten...uh-uh...niet te doen. Ik rende maar naar me kapster voor hulp, ze lachte me in eerste instantie uit maar ik kwam met een tevreden look weer de zaak uit....:)

Ik had toen besloten dat ik echt ervoor zal gaan. Heb heel goed afgekeken wat ze deed (het zit zo in haar vingers he) en ze vertelde me NEEM JE TIJD RUSTIG, NIET IN PANIEK RAKEN

En nu heb ik het. Ik doe er nu ong.40 minuten over en dat is een hele goede vooruitgang toch


DIT HEB JE NODIG:

* Een kam met grote wijde tanden
* Een steel kam
* Rollers die bij je haren passen (niet te groot niet te klein)
* Metalen clipjes om je rollers vast te houden(optie)
* Een flesje gevuld met water (liever niet van de kraan)
* Leave in Conditioner
* Haar serum(IC merk bijvoorbeeld)


DIT IS WAT JE EERST MOET DOEN:

* Was en condition je haren
* Na je laatste spoeling dep het haar met een handoek.Niet het haar masseren of het doek erover wrijven of uit wringen...DEPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Zet je Leave in en je Serum in concentreer je op je haarpunten
* Je kan je flesje water mixen met setting lotion,mouse of olie (niet te veel) Ik heb liever niks in alleen water
* Verdeel het haar twee keer in het midden (denk aan een hanenkam kapsel)en gebruik haar bandjes om je haar van de zijkanten weg te houden.
* Begin in het midden en spray je haren goed na .zorg dat je niet te veel haar of juist te weinig om de roller doe
* Ik breng het haar voor mij gezicht en begin bij de punten(ze moeten echt plakken aan de roller )en rol naar boven toe
* En rol,rol,rol en trek en dan weer rol,rol,rol en trek enz.Je voelt wel wat je moet doen.Soms moet ik metalen clipjes gebruiken om de rollers goed vast te laten zitten ik gebruik de deksel bij allemaal (ben nog niet zo goed om zonder de deksels te werken
* Ga door totdat je het hele midden stuk af hebt
* Ga naar de zijkanten(kam het heel lichtjes uit met de grote kam) en begin aan de onderkant dicht bij je oor (vergeet je water flesje niet HEEL BELANGRIJK)en werk weer naar boven toe.
* Als je dat allemaal gedaan hebt spray het haar nog een beetje nat zet je haarnetje over je rollers en ga onder de droogkap

Ik ben jaloers op iemand als zij binnen 30 minuten al helemaal droog is, ik moet tenmiste 90 minuten onder zitten.

Zorg dat het haar helemaal droog is anders krijg je kroezige punten of een poofy coupe. En dat het haar ten minste een beetje afgekoeld is als je (voorzichtig) de rollers ervan af haalt.
Als je het haar wilt tangen vergeet niet om Heat Protectant te gebruiken.

Het lijkt veel maar geloof me het is de moeite waard. Oefening baart kunst...Ciaaooo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen