maandag 22 juni 2009

Nieuw Begin

Maandag,6 April 2009
Vandaag is het precies 4 maanden geleden dat ik begonnen ben met het verzorgen van mijn haar. Ik ben er echt mee bezig.
Ik was lang op zoek naar goede en bruikbare informaties voor mijn haar type.
En door heel veel te surfen, Googlen en op You-tube zijn ben ik heel veel sites tegen gekomen waarop donkere vrouwen met relaxed haar, haar hebben tot op hun stuit. Geloof me, Mijn ogen die sprongen eruit.

Hoe kan het nou? Dat het mogelijk was dat vrouwen met kroes haar, Die gerelaxed hebben zulk haar hebben?

Wat deden ze allemaal?

Nou, ze namen de tijd ervoor en lieten het niet over aan de kapper.
Want dat deed ik wel, ging naar de kapper braaf om de twee weken om een was/vitamine beurt te halen.
Om de 6-7 weken relaxen maar in die tussen tijd deed ik niets.
Alleen maar me hoofdhuid invetten.
Een beetje Creme zetten die ik heb gekocht bij de kapsalon omdat me kapster het had gebruikt bij mij waardoor mijn haar zo mooi was/zat,
Haar rollen (soms!)
Elke dag Tangen om het haar stijl te kunnen krijgen ELKE DAG

Gelukkig. Door hen weet ik nu veel beter.Ik heb mijn kapster eingelijk niet zo hard nodig als ik dacht.

Ik moet het zelf doen

*Ten eerste en het belangrijkste weet wat je haartype is
*Ten tweede koop de juiste producten.Ik weet dat, dat ietsie moeilijker is want elke haar reageert anders op een product.En je gaat veel producten kopen en uit te proberen. Sommigen kunnen een succes zijn maar sommigen NOOIT MEER
*Ten derde zoek een kapper dat heel goed naar jouw luistert, wat je precies wilt en het echt meent met jouw haar. Dus zeker niet een kapper die alleen maar een blije gezicht heeft wanneer hij/zij een schaar in handen heeft.
*Ten vierde koop je haar accessoires

En de laatste maar zeker niet de minste HOU VAN JE HAAR. Ookal is het SAHARA DROOG. Geloof me als je het liefde, tijd, de juiste producten, en geduld geeft, Heb je het mooiste haar van de familie.

OKE WAT GA IK ALLEMAAL DOEN IN 2009:

*Haar wassen 2x per week
*Altijd deepcond. na een shampoo beurt en daarna Leave ins in doen
*Airdry het haar 99 % van de tijd(na 6-8 weken)
*Moister en Seal het haar dagelijks het liefst 2 x
*Draag het haar op beschermde manieren zoals in knotjes
*Zo weinig mogelijk warmte bronnen gebruiken zoals Tangen, Haardrogers en Fohns
*Altijd met satijnen/zijden hoofddoeken of satijnen hoezen slapen
*Niet eerder dan 8-10 weken relaxen
*Punten alleen wanneer het echt nodig is
*Protien behandelingen doen. Zo elke keer om de 2weken of wanneer het echt nodig is
*Vitamines in nemen

Al deze punten zijn goed voor zachtere, dikkere, sterker en gezonde haargroei

HAARPRODUKTEN DIE IK ALLEMAAL GEBRUIK NU:

*Shampoo
Moisturizing Shampoo (Creme of Nature Ultra Moisturizing )
Clarifying Shampoo (Yellow Repair Deep Cleansing en ORS Olive Oil Aloe shampoo
Baby shampoo (Zwitsal,Anti klit)


*Conditioner
Moisturizing (Creme of Nature Moisture Extreme Conditioner)
Moisturizing Conditioner (ORS Replenisshing Conditioner)
Herbal Essences Hello Hydration Conditioner
Moisturizing Deep Conditioner (Creme of Nature Jojoba & Olive Oil)
Moisturizing Atone Reconstructor Conditioner

*Olie
Olijf, Wonder (Castor) Sesam , Zwarte Komijnen, Jojoba en Vitamine E
Kokos, Amandel, Mustard, Tarwekiem, Abrikoos Druivenpit en Pepermint
Alle soorten Hair oils zoals Hotoils en Dr.Miracles hair oil en Shea Butter


Er zullen zeker nog meer producten bijkomen, voorlopig hou ik het hierbij.
ls er iets nieuws wat een hit is, zal ik het misschien proberen en kijken wat het allemaal voor je doet of belooft. En als het dat ook doet of juist niet laat ik het hier weten .....Ciaaaooox

4 opmerkingen:

  1. Hey Kera,

    Deze comment/vragen plaats ik maar even hier, omdat het ook verband houdt met een 'nieuw begin'. Want zowel mijn zus als ik zijn nu echt van start gegaan met onze 'wiri go na waka' oftewel onze haarreis. :D

    Ik zit even met de volgende 3 vragen, waarvan ik hoop dat je ons advies over kunt geven.

    1. Na een Overnight Prepoo, bestaand uit een oliemix (2 verzachtende en 2 versterkende), heb ik de dag erna mijn haar gewassen met shampoo (Kokos shampoo, huismerk Kruidvat). Mijn haar was doorkambaar en zacht, totdat ik de shampoo gebruikte!! Mijn haar werd heel erg droog en klitte alsof het een lieve lust was. Heb daarna een DC gedaan, met Kokos conditioner (ook Kruidvat) gemixed met 2 eetlepels Kokos olie en EVOO. Hierna afgesloten met een cremespoeling (met wat Glycerine). Mijn haar was weer doorkambaar en handelbaar. Helemaal nadat ik mijn Leave In had gebruikt. Wat zou ik kunnen doen om mijn shampoo beurt minder dramatisch te laten verlopen?

    2. Een vraag over het gehydrateerd en zacht houden van je uitgroei. Hoe kun je dit doen, zónder het gebruik van Rozenwater?

    3. Tot slot, een vraag over SLS vrije shampoo. Mijn zus had precies hetzelfde probleem als ik bij het shampooën (droog, klitten), alleen had zij een SLS vrije shampoo en ik had er 1 mét. Wat is jouw ervaring met SlS? Ik vraag dit even omdat ik van een SLS vrije shampoo had verwacht, dat deze het haar minder sterk zou uitdrogen.

    Sorry, voor mijn lange comment. Alvast bedankt voor je reactie.

    Bless,
    Nia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Nia en zus :)

    Om met de eerste en derde vraag te beginnen jullie kunnen verschillende kanten op met deze shampoos en dat zijn
    1: weggooien die shampoo en het vervangen met een milde Baby shampoo bijv.

    2:Je kan het verdunnen. 1 eetlepel of zelfs een theelepel shampoo in een (spa blauw) flesje doen en dat voor de rest vullen met warm water.

    3:Het hangt ervan af hoe vaak je shampoo gebruikt. Omdat het zo sterk is en je haren stript zou ik zeggen dat je het om de twee maanden gebruikt voor een grondige wasbeurt bijv.na een weave of vlechten of wat dan ook

    SLS shampoo en vrij SLS Shampoo.Ik denk dat ze allemaal strippende shampoo zijn .Ik hoor zoveel reacties over bepaalde shampoo zonder SLS die toch je haren strippen. Vandaar dat ik over ben gegaan naar deze bovenstaande punten. Of alleen maar Cowashes doe.

    Om je uitgroei gehydrateerd en zacht te houden heb je water nodig of het nou roos water of gewoon water uit de kraan of fles is je hebt water nodig.
    Maak een simpele mix van (fles)water met een paar druppels olijfolie en glycerine dat alleen sprayen op je uitgroei en doe de baggy of bun en je bent klaar.

    Nog een tip
    Kam je haren(uitgroei) niet elke dag. Het klinkt heel gek, Ik weet het maar geloof me, je doet meer kwaad dan goed gebruik je vingers

    Heeeel veel succes met jullie 'wiri go na waka' (Vind ik zo leuk )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ija, wiri go na waka tok; ik vond hem ook leuk. :D Ik blijf je blog volgen! Lieve gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL @ Nia
    Anytime en dankjewel voor het volgen
    Groetjes terug :)

    BeantwoordenVerwijderen