maandag 22 juni 2009

Moister en Seal













Zaterdag,16 Mei 2009

Wanneer het haar droog,hard of soms statisch aanvoelt dan weet ik dat ik mijn Wave Nouveau Finishing Lotion of S-curl No Drip te voorschijn moet halen en olie.

Of als het haar na het wassen droog is geworden zet ik het meteen in

en dat gaat als volg (niet veel gebruiken)

* Verdeel je haar in kleine partjes 4 of 5 stuks
* kam het haar vanaf de punten naar boven toe voorzichtig ga niet trekken aan je haren behandel het met veel liefde
* zet een klein beetje lotion in je handen
* breng het aan op het haar begin vanaf je punten werk naar boven toe, goed in brengen verdeel het gelijk matig
* neem je paar drupels olie(olijfolie,kokosolie jojoba of wat dan ook behalve Babyolie )en breng dat aan de punten vooraal aan de punten en werk weer naar boven toe
* vlecht of draai je haren in niet al te strakke vlechtjes
* maak er een knotje van en verberg je punten je kan haarspellen gebruiken
* neem je zijde of satijen hoofddoek(katoenen trek alles in) (kan je zo kopen op de markt)en bind je hoofd en ga naar bed of laat het de hele dag op

De volgende keer ga je echt een verschil voelen

Als het haar toch droog aanvoelt of te veel gaat klitten zonder reden moet je een Deepclean shampoo of een appelazijn spoeling doen.Dat doe ik als mijn haar zo is want het geeft aan dat het echt vuil is of de haar schubben zijn niet gesloten.

Een Appelazijn spoeling doe je 1 op 3 met water en dat laat je ong.1-2 minuten instaan maak je niet druk het haar zal naar azijn ruiken maar niet als het compleet droog is.Volg daarna met een Moisturizing Conditioner

Een ander methode dat ik ook doe is een "Baggy".Dat is plastic shower cap over mijn haren doen.Hier doe ik soms geen lotion en al helemaal geen olie.Je lichaamswarmte zal al het werk doen.Na een paar uurtjes haal ik het weg soms laat ik het de hele dag, dan pas doe ik olie bij de punten want als je het samen doe kunnen je punten hard/kroezig worden .......Ciaaaooo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen