dinsdag 23 juni 2009

Kokos olie

Vrijdag, 19 Juni 2009

Zoals we allemaal weten is Kokos olie goed voor het haar. Het helpt tegen haaruitval of haar dat afbreekt. Dus het versterkt het haar.
Kokos olie penetreert tot 90% in de haren dan een andere olie. Olijf olie bijv.die gaat maar 25% en zonnebloem of Sesam olie die gaan maar tot 5%. Kokos olie of welk olie dan ook kan je op verschillende manieren gebruiken.

Ik gebruik het als een prepoo, Dus voordat ik mijn haren was zet ik het in. Ik verwarm de olie eerst (Hot-oil) en breng ik het aan met een katoenbolletje. Eerst op de hoofdhuid en dan op mijn haarstrengen. Het haar moet er vettig uit zien (Niet zoveel zetten dat het van je gezicht afdruip hoor). Het liefst doe ik dit de dag voordat ik me haren was . Zet een plastic cap en bind ik een doekje erover heen. (check video's hier ) Je kan het zeker mixen met een andere olie zoals Olijf of Castor olie /Wonder olie(ook een favoriet van mij).
Of als ik mijn DeepConditioner mix maak zet ik zeker een paar eetlepels erin en sinds ik dit doe is er gewoon een groot verschil in mijn haar. Het voelt gewoon beter, het breekt veel minder en ja het heeft gewoon een mooiere glans zonder dat ik extra spul erin hoeft te zetten. Plus het haar is donkerder geworden.

Als je pas gerelaxed hebt is het de beste olie om in je haar te zetten want het haar is gewoon zwak en heel fragile. Zet en masseer heel weing op je hoofdhuid en vooral aan je punten. Dus niet alleen voor je huid is het goed dame. En het ruikt gewoon gewoon lekker.......Ciaaooo:)

9 opmerkingen:

  1. ooo lekker mang moet ik zeker probere

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is het verschil tussen kokosolie en extra vergine kokosolie ?

    en waar koop je het trouwen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Anoniempje
    het verschil is dat bij Extra vergine olie het de eerste persing is,niet gefilterd is,zijn essentiele Vetten,Vitamines en zuren nog heeft
    Dus in zijn pure vorm
    en bij gewone is het tegenovergestelde

    het zelfde als bij Olijfolie
    dat kan je goed zijn aan de kleur
    van heel donker groen naar licht geel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar kun je eigenlijk kokosolie halen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Lola
    je kan het vinden in Surinaamse of Afrikaanse toko's en op de markt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag,

    Ik vroeg me af of u ook een stuk hebt geschreven over zwak, fragiel haar. Want ik gebruik een tijdje kokosolie in mijn haar, maar heb opgemerkt dat mijn haar de laatste tijd makkelijk stukjes haar loslaat...dus volgens mij is mijn haar aan de zwakke kant, ook lijkt het niet te groeien. blijft op de schouders. Ik weet mij geen raad meer en vroeg me af of ik een proteine behandeling nodig heb zoals die van Aphogee, zelf durf ik geen proteine behandleing uit te voeren, bang dat het mijn haar nog meer laat breken.

    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Janine
    Zo te lezen is je haar aan de zwakke en droge kant ja.en dat zie je terug aan de gebroken stukjes en dat het blijf steken op je schouders. Ten eerste moet je weten hoe het komt dat je haren in deze staat is.Is je haar kroes, relaxed, vlecht of weave je.hoe vaak was je het?
    en doe je een deep conditioner na elke was?
    Welke producten gebruik je op een wasdag? moister en seal je?

    Aphogee heb ik nooit geprobeerd dus ik kan je geen feedback over die producten geven. Maar Hairmayo van ORS is een hele goede. Eenmaal je kokos olie hebt, gebruikt het als een prepoo/ hot-oil of stoom olie (kijk naar video's links )of zet een theelepel in je deepconditioner.

    Nog een laatste. Maak een regimen en hou je eraan. Je zal zeker een verandering zien als je de juiste of verkeerde producten gebruikt
    Lees de Haarlinks
    daar zul je meer tips en ideeen vinden

    heel veel succes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn haar is natural 3c met een beetje 4b als ik het uitkam. En is fragiel/dun van structuur niet dik.
    Ik was het 1 keer per week. Vroeger 1 keer in de 2 weken. Maar ik heb last van roos en heb soms een wat jeukerige hoofdhuid na 1 week. Ik doe een deep conditioner na elke was. met gebruik van warmte: droogkap heetste stand met plastic cap op of in de douche laten stomen zonder plastic cap op.

    De laatste tijd gebruik ik wat kokosolie op mijn nog natte haren na het wassen en dat is het. gedurende de rest van de week maak ik het elke dag een beetje nat met gekookt water en een beetje vegetable glycerine.

    Vroeger gebruikte ik 1 keer in de week een leave in conditioner. en smeer er dan wat olie op de puntjes. Geloof dat dit sealen is.

    Ik gebruik alleen maar natuurlijke producten, dus ik weet niet of ik de ORS Mayo gewoon moet proberen of dat er een natuurlijke alternatief ervoor in de plaats is.

    Ik heb vandaag de ORS toch maar gehaald maar twijfel om het te gebruiken, wet niet of ik een moisturizing conditioner erna moet gebruiken.

    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé Janine
    Na het wassen moet je een Leave in conditioner gebruiken en geen olie. Een Leave in gebruik ik ook niet om te moister en sealen daarvoor gebruik ik een haarcreme of Lotion zoals Kera Care of Wave nouveau finishing lotion en sluit ik het met olie. Als je die ORS Mayo niet durf te gebruiken kan je ook gewoon Mayonaise met eieren doen. Na een Protien behandeling moet je altijd een Moister conditioner erna doen.

    Succes:)

    BeantwoordenVerwijderen