maandag 22 juni 2009

Gebruik ze


Dankzij het internet weet ik ietsie meer over ze. Ik wist wel dat het goed was om ze te gebruiken, maar wist niet dat je ze op veel verschillende manieren kan gebruiken voor je Lichaam, Huid ,Haren en ermee koken en zelf voor je nagels. Sommige van ze kan je ook in nemen voor het reinigen van organen en darmen en weet ik veel wat nog meer:
Het gaat over Olie, Olie en Olie


Sinds ik op mijn (haar) reis ben ik ze veel gaan gebruiken. In elke winkel dat ik ga kijk ik naar ze uit en weet ik 100% zeker ik ga met een paar nieuwe naar huis. Wel kijken waarvoor ze allemaal goed voor zijn.

Mijn favoriet als gezichtsreiniger is Olijfolie.
Het het gaat als volg: Maak je gezicht schoon als je make up op heb met lauw water. Dep je gezicht half droog. Wrijf olijfolie warm in je handen en smeer het lichtjes op je gezicht. Begin eerst bij je wangen en werk naar je neus toe van je neus naar je voorhoofd van je voorhoofd naar je slapen daarna ga je langzaam naar je kaaklijnen naar je onderkin toe. Vergeet je nek niet mee te nemen. Doe dit in kleine cirkeltjes terwijl je het steeds opnieuw doe zet je er een beetje druk op. Doe dit een paar minuten totdat het zo een beetje opgenomen is. Om het af te vegen neem je een warme natte doek en veeg/dep je het rustig af. NEEM DE TIJD . Ga rustig om met je gezicht. Doe dit om de 2 dagen en je ziet het verschil binnen een paar dagen

Zoals in mijn eerste post heb ik een paar olieen opgenoemd
Ja ik gebruik ze allemaal, alleen niet tegelijk (dat is wel te veel van het goede) maar mijn favorieten voor mijn haar zijn:

Amla Oil: Wie kent deze olie niet. Het verzacht en versterkt het haar. Wordt door heel veel Hindoestanen gebruikt. Trouwens het komt ook uit India en van de meeste hindoestanen zien we dat ze mooi haar hebben en wie wilt dat nou niet. Heel goed als hot-oil of Prepoo

Castor (Wonderolie) Harstikke goed voor haar. Maakt het dikker en zachter. Plus het stimuleert haargroei.

Tonka olie: (Ja zeker ) hetzelfde als Castor. Het helpt ook gespleten haar punten te voor komen.

Olijfolie: Overal bekent dat het goed is voor het haar vooral de eerste persing die EXTRA VERGINE wordt genoemd. Heel goed als Prepoo

Kokos olie: (ruikt zo lekker) maakt het haar sterker, laat het groeien. Maakt het haar het zachter en het geeft glans. Ook goed voor het lichaam EN om mee te koken

Vitamine E olie: Hiermee moet je wel voorzichtig zijn, want het kan averechts werken als je het teveel of onverdund gebruikt. Deze moet je zeker mengen met een ander olie want het is veels te sterk in zijn eentje te gebruiken . Je hebt maar een paar druppels van nodig. Ook goed om het elke morgen in te nemen met wat warm water, goed voor de organen en zenuwstelsel.

Amandel olie: Wat een heerlijke olie is dat. Goed als Hotoil of Prepoo om het haar een flinke boots te geven. Helpt gespleten punten te voorkomen


Al met al de lijst kan nog veel langer worden maar voorlopig laat ik het hierbij.

Dus kies maar. De meeste kan je zo halen bij de Natuurwinkel, Etos of Kruitvat en de supermarkt en het kost je maar een paar Euries.
Veel voordeliger om het zelf te doen dan bij de kapper gaan, waar ze al die chemische troep gebruiken en je hoofdhuid laten uit drogen of irriteren

Ga ze halen en ga aan de slag NU .......................Ciaaaooo:)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen